قرائت دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تبریک فرارسیدن روز عرفه، روز نیایش و بندگی، گفت: مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه عصر امروز در ۲۰ بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی  با تبریک فرارسیدن روز عرفه و روز نیایش، از جمله این بقاع متبرکه را آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) ساوجبلاغ، آستان مقدس امامزادگان عبدالله و صالح (ع) شهر کوهسار ساوجبلاغ، امامزاده حیدر (ع) کلاک، امامزاده حسن (ع)‌کرج، امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج، امامزاده عبدالله (ع) علی آباد گونه عنوان کرد.

او با بیان اینکه فضا و شرایط برای حضور مردم و هم استانی ها در این بقاع متبرکه مهیا شد، اظهار کرد: عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت ها در فرهنگ دینی ما برای ارتباط با خداوند متعال و حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن در برابر خداوند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: روز عرفه روز سرسپردگی به خداوند متعال است و ما انسان ها در این روز با نصب العین قراردادن سنت های پیامبران الهی همواره به خداوند یکتا بیش از پیش نزدیک می شویم و با قرارگرفتن در مسیر تقوا و پیروی از سیره علمی اولیاء و انبیای الهی مسیر زندگی خود را روز به روز بهتر رقم می زنیم.

دشتکی با بیان اینکه عرفه روز خدا و خدایی شدن است، افزود: در این روز به طلب مغفرت بسیار سفارش شده و شب و روز این ایام متبرک در اسلام جایگاه مقدس و ویژه ای دارد و فلسفه روز عرفه افزایش آگاهی و شناخت و بصیرت دینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.