رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: حجم ورودی پرونده‌های قضایی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با گلایه از حجم بالای پرونده‌های قضایی به دادگستری گفت: نا آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی علت اصلی این امر است.

او با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال ورودی پرونده‌های قضایی با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است، افزود: به ازای هر ۱۱ یزدی، یک پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

اقبالی معاون دادستان عمومی انقلاب یزد هم به بیشترین جرائم استان یزد اشاره کرد و گفت: توهین، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، سرقت و تهدید بیشترین پرونده‌های وارده به دادسرای یزد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است.

او افزود: خودپیشگیری در سرقت، ترک صحنه در اختلاف و مجادله‌ها و گرفتن استعلام در هنگام خرید از مواردی است که منجر به کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

نعیمی نژاد معاون فضای مجازی دادستان عمومی انقلاب یزد هم با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فضای کسب و کار، شاهد افزایش پرونده‌های کلاهبرداری هستیم، گفت: سرقت اطلاعات، تماس‌های تلفنی و خرید از پایگاه‌های اینترنتی واسطه بیشترین موارد کلاهبرداری است.

او افزود: ماهانه، یک میلیارد تومان شاکی خصوصی داریم که شکایت خود را ثبت می‌کنند و توصیه ما این است که رفتار‌های مجازی را به رفتار‌ها و ملاقات‌های حضوری تبدیل کنند تا شاهد کاهش جرائم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.