رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه گفت : ۳۶۳۵ مأموریت درمانی توسط اورژانس استان کرمانشاه انجام شده است.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه گفت : در خردادماه امسال ۳۴ هزار و ۹۷۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شد.

وی از انجام ۶۷۶۵ مأموریت توسط اورژانس خبرداد و عنوان کرد: در خرداد امسال ۳۶۳۵ مأموریت درمانی و ۲۰۶۱ عملیات درمان در محل انجام شده است.

قلعه‌سفیدی با بیان اینکه به ۱۴۳۷ مورد حوادث ترافیکی رسیدگی شده است، گفت: ۵۳۲۸ مورد نیز عملیات مربوط به حوادث غیرترافیکی در خردادماه امسال انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه افزود: در یک ماه گذشته هفت مورد پرواز اورژانس هوایی انجام شده است.

وی با اشاره به شروع فصل گرما و افزایش احتمال گرمازدگی گفت: گرمازدگی در حین اینکه در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است، اما در صورت عدم دریافت درمان سریع، می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.

قلعه سفیدی افزود: کودکان و سالمندان بیش از گروه‌های سنی دیگر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و زمانی ظاهر می‌شود که فرد، مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب یا دمای بالا قرار بگیرد و شدت آن بسته به میزان فعالیت بدنی، رطوبت از دست رفته و طول زمان قرار گرفتن در معرض گرما، می‌تواند از خفیف تا بسیار شدید متغیر باشد.

وی بیان کرد: هر چند که گرمازدگی شیوع کمی دارد و قابل درمان است، اما در صورتی که درمان آن به تعویق بیافتد می‌تواند خطرآفرین و منجر به مرگ شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه گفت: کودکان، افراد مسن، مادران باردار، افراد با سابقه بیماری قلبی، بیماری انسدادی مزمن ریه، دیابت، کم آبی، چاقی و افراد با محدودیت حرکتی در خطر بالای ابتلا به اختلالات ناشی از گرمازدگی هستند.

قلعه سفیدی عنوان کرد: بیمارانی که دچار گرمازدگی می‌شوند به علت مختل شدن مکانیسم تعریق و از دست دادن مقدار فراوان آب بدن، درجه حرارت بدنشان به شدت افزایش می‌یابد و در صورت عدم درمان، سطح هوشیاری فرد کاهش یافته و در مواردی منجر به مرگ فرد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که با فرد گرمازده روبه‌رو شدید، در اولین اقدام بیمار را از محیط گرم خارج کرده و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه گفت: خارج کردن لباس بیمار، خنک کردن محیط با کولر البته نه در حدی که بیمار شروع به لرزیدن کند، پوشاندن بیمار با ملحفه مرطوب و به پهلو خواباندن بیمارانی که تهوع داشته یا بیهوش‌اند از جمله اقدامات دیگری است که تأثیر بسزایی در درمان اولیه گرمازدگی خواهند. 

قلعه سفیدی تصریح کرد: زمان در امر امدادرسانی به فرد گرمازده مهم است و بهبودی از گرمازدگی به سرعت عمل ما در انجام درمان بستگی دارد.

وی گفت: لازم است که تمامی شهروندان علاوه بر آشنایی با علائم این بیماری نظیر تعریق شدید، خستگی، قرمزی پوست، گرگرفتگی یا اسپاسم عضلات به همراه درد، سردرد یا سرگیجه خفیف و حالت تهوع، هر چه سریع‌تر اقدامات اولیه را در مواجهه با فرد گرمازده آغاز و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.