وزارت دفاع روسیه از حمله به نشست مقامات ارشد نظامی اوکراین در کراماتورسک خبر داد.

قدرت بالای توپخانه‌ای ارتش روسیه اکنون به کابوسی برای اوکراین در جنگ فرسایشی میان دو طرف تبدیل شده است. توان بالای نیروی هوایی و نیز پشتیبانی توپخانه‌ای عملا مانع از شروع جدی عملیات تهاجمی کی یف به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته شده است. این در حالی است که هر روز شمار زیادی از نظامیان و فرماندهان میدانی اوکراین در حملات ارتش روسیه جان خود را از دست می‌دهند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طی حملات صورت گرفته از سوی نیرو‌های روسی در کراماتورسک، ۲ ژنرال ارشد اوکراینی کشته شدند. 

در این بیانیه آمده است: طی عملیات دقیق و برنامه ریزی شده به نشست مقامات ارشد نیروی‌های مسلح اوکراین در کراماتورسک در منطقه دونتسک، ۲ ژنرال ارشد نظامی، ۵۰ افسر، و ۲۰ مزدور و مستشار خارجی کشته شدند. 

همچنین وزارت دفاع روسیه از استفاده همزمان از واحد‌های رزم هوایی، توپخانه ای، و موشکی به منظور هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی اوکراین خبر داد که طی این حمله ۸۵ واحد توپخانه‌ای اوکراین هدف قرار گرفته و نابود شد. 

تاکنون مقامات اوکراینی به اخبار منتشر شده از سوی طرف روسی واکنشی نشان نداده است. براساس برآورد تحلیلگران نظامی غربی قدرت توپخانه‌ای روسیه ۵ تا ۱۰ برابر اوکراین است که این مسئله کار را برای کی یف در جنگ طولانی مدت سخت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار