رئیس شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین با اشاره به مقاومت نیرو‌های روسی از تاخیر در عملکرد مطلوب ضدحمله اوکراین گفت.

«الکسی دانیلوف» رئیس شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین، گفت که اوکراین می‌خواهد تا ضدحمله زودتر به نتیجه برسد اما مقاومت شدید نیروهای روسی مانعی بر سر راه آن شده است.

دانیلوف در مصاحبه با رسانه‌های اوکراینی اعتراف کرد که نیروهای روسی در مواجهه با ضدحمله کی‌یف توانمند هستند، البته به گفته مسکو، اوکراینی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند به جایی برسند.

دانیلوف در بخشی از این مصاحبه گفت: «نگویید که این افراد آموزش ندیده‌اند، آنها در حال مبارزه هستند. مطمئنم که ضدحملات ما موثر خواهند بود اما باید صبر کنیم. ما خیلی دوست داریم که سریعتر حرکت کنیم اما این فقط در افسانه‌ها اتفاق می‌افتاد، اینجا خط مقدم است و کار سختی است.»

در هفته‌های اخیر، تعدادی از مقامات کی‌یف به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن مشکلات ظاهری اوکراین در میان فشارهای این کشور برای بازپس‌گیری سرزمین‌های از دست رفته بودند. به طور مثال، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین، گفت که حملات اوکراین باید به عنوان یک «عملیات آماده سازی» تلقی شود و «کی‌یف هرگز قصد انجام یک حمله رعدآسا» را نداشته است.

اوایل ماه جاری میلادی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، اعتراف کرد که نیروهای کی‌یف با «مقاومت بسیار سخت» مواجه شده‌اند. وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه‌ای گفت که نیروهای اوکراینی در اوایل ماه ژوئن حملات گسترده‌ای را در چندین بخش از جبهه آغاز کردند، اما حملات آنها ناکام مانده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، خسارات وارده بر کی‌یف را «فاجعه بار» و ده برابر بیشتر از مسکو توصیف کرد و روز سه‌شنبه همچنین گفت که کی‌یف ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی را از آغاز ضد حمله از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
تا زلنسکی رییس جمهور اوکراین هست هیچ نتیجه ای عاید اوکراین نخواهد شد جز ویرانی بی و قتل عام بیشتر افراد روسی و اوکراینی کافی هست به جنگ های آمریکا و دیگر دول غربی و نتیجه آنها در کشورهای عراق سوریه افغانستان و لیبی ویمن توجه کنید گویا صاحب دنیا پرده
کشیده رو مخ و بینایی و بصیرت کل جوامع غربی که واقعیت درک نکنند اینهم نمونه دیگری از تنبیه ظالمان دنیا بدست خداوند می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
کی‌یف هرگز قصد انجام یک حمله رعدآسا» را نداشته است.
سربازهای کییف فعلا دارن خودشون و گرم میکنن
هنوز مسابقه شروع نشده هه هه هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۲
ما خیلی دوست داریم که سریعتر حرکت کنیم اما این فقط در افسانه‌ها اتفاق می‌افتاد، اینجا خط مقدم است و کار سختی است
در افسانه ها اتفاق میافتاد رو خوب اومدی هه هه هه
آخرین اخبار