برنامه آزادکار ایرانی برای مهار تانک آمریکایی

دارنده مدال برنز کشتی آزاد پیکار‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو گفت: تجربه رویایی با قهرمان جهان و المپیک را دارم و در بلگراد متفاوت از مسابقات جهانی اسلو مقابل حریفان به خصوص اسنایدر آمریکایی عمل خواهم کرد.

مجتبی گلیج  دارنده مدال برنز کشتی آزاد پیکار‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو در خصوص شرایط برای حضور در رقابت‌های جهانی اظهار داشت: پس از جام تختی اردو‌های تیم ملی در استان مازندران و پس از آن تهران در حال برگزاری است. در این مرحله به دنبال آن هستم تا با تمرینات پرفشار زیر نظر کادر فنی خود را برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد آماده کنم. امسال رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار است و تمام مدعیان برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم رقبای جهانی به دنبال توانایی خود در این آوردگاه جهانی هستند خاطر نشان کرد: امسال بنا دارم تا با پیروزی بر رقبای جهانی خود خوشرنگ‌ترین مدال را به دست آورم. در سال ۲۰۲۱ نخستین تجربه من در رقابت‌های جهانی بود که توانستم به مدال برنز برسم. امیدوارم دعای خیر مردم در این مسابقات بدرقه راه ملی‌پوشان باشد تا بتوانند با انگیزه مضاعف و با کسب مدال دل مردم را شاد کنم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا همچنین با اشاره به مبارزه خود مقابل کایل اسنایدر آمریکایی، گفت: در مقابل او یک بار در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ روی تشک رفتم و متاسفانه در یک غفلت این دیدار را با نتیجه ۳ بر ۲ را به او واگذار کردم. انگیزه پیروزی من برای رقابت‌های جهانی دوچندان است و امیدوارم بتوانم دوباره با کمک مربیان، کادر فنی و آنالیز به موقع مقابل او به پیروزی برسم و سهمیه المپیک۲۰۲۴ پاریس را برای کشورمان به ارمغان بیاورم.

گلیج همچنین در خصوص حضور مربی روس در تمرینات تیم ملی کشتی آزاد نیز اظهار کرد: سابقه عیسی حاجی‌اف مشخص است و در دوران قهرمانی خود توانسته مدال نقره جهانی را به دست آورد. او همچنین پس از دوران حرفه‌ای با مربی‌گری در باشگاه خود در کشور روسیه شاگردان زیادی را آموزش می‌دهد. عیسی مهارت زیادی در فنونی کشتی از جمله اجرای سرو گردن، خاک و زیرگیری دارد که با آموزش ریزه‌کاری‌های این فنون به طور حتم برای ما هم موثر واقع خواهد شد. حضور حاجی‌اف در کشتی ایران نتیجه تعامل درست علیرضا دبیر و پژمان درستکار است و امیدوارم بتواند نقش موثری در پیشرفت تکنیکی و تاکتیکی ملی‌پوشان داشته باشد.

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار