موافقت وزارت میراث فرهنگی با ایجاد مصلی درمزارشیخ الاسلام احمدجامی

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام  از موافقت اداره کل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با طرح توسعه و ایجاد فضای (مصلی) در مجموعه تاریخی شیخ الاسلام احمد جامی خبرداد.

فرامرزصابر مقدم مدیر پایگاه ملی مجموعه تاریخی شیخ الاسلام احمد جامی افزود: بنابه مطالبات مردمی ودرخواست امام جمعه محترم اهل سنت شهرستان و با پیگیری‌های انجام شده، پس از تکمیل مطالعات امکان سنجی طرح ایجاد (مصلی) توسط مشاور طرح و ارسال آن به اداره کل امور پایگاه‌های ملی و جهانی و مکاتبات متعدد، اداره کل مذکور پس از بررسی طرح‌ها و نقشه ها، موافقت خود را با کلیت طرح توسعه و ایجاد مصلی در این مجموعه تاریخی موافقت نموده است.

صابرمقدم تصریح کرد: مرحله بعدی این طرح، بررسی نوع سازه و پوشش آن خواهد بود که با توجه به ارائه تعدادی از انواع سازه‌ها توسط مشاور، قرار است این طرح‌ها در شورای فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا طرح نهایی برای اجرا درمحل نمازخانه (مصلی) مشخص گردد.

وی یادآورشد:مجموعه تاریخی شیخ الاسلام احمد جامی به دلیل غنای معماری تزیینی و تاریخی درسال ۱۴۰۰ در ردیف پایگاه‌های ملی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.