سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شناسایی ۱۵۹ نیروی کار خارجی غیرمجاز در استان خبر داد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طی سه ماه نخست امسال، بازرسان کار با همراهی دستگاه‌های دست‌اندرکار، علاوه‌بر شناسایی ۱۵۹ نیروی کار خارجی غیرمجاز، ۱۰ کارفرما را به مراجع قضایی معرفی کردند. 

سلامی اظهارکرد: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی بیان کرد: بازرسان کار سیستان و بلوچستان بنا به رسالت ذاتی خود در طول سال، طرح شناسایی اشتغال اتباع خارجی را به منظور برخورد با متخلفان و صیانت از نیروی کار داخلی پیگیری می‌کنند.

سلامی یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود.

وی تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، ۲ برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شماره تلفن های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیر مجاز در نظر گرفته شده که شهروندان می توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۱ تير ۱۴۰۲
اومدند گندم ها که مردم سیستان از حقابه شان کاشته اند را درو کنند.واقعا ادم چه بگوید چند وقت قبل فیلم هایی پخش شد از بچه هایی که انطرف مرز در مادی ها وسدها وبندهای پراب نیمروز وهلمند درحال شنا واب تنی بودند در زیر بیشه زارها ودرخت ها واینطرف مرز در ایران که از بی ابی وتشنگی دبه های اب در دستشان بود(.اری حقابه شان که مال مشاع ومشترک در طی قرن ها بود را به نوعی سرقت نمودند وندادند.) اری انوقت اینها اب هایشان را خورده اند امده اند این طرف مرز شغل وکار ودر امد می خواهند.روکه نیست سنگ پا قزوین است.
Iran (Islamic Republic of)
مینا رئوفی زاده
۱۱:۵۶ ۱۰ تير ۱۴۰۲
ترجیحأ روادید نباید برای افغانیها باشه به جزئ افغانستان برای همه کشورها باید روادید بگذارند اما افغانی ها در اصل خارجی نیستند همون از هموطنان خودمون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۰ تير ۱۴۰۲
نظر یک افغانی خخخخخ
باشه ایرانیها هم میتونند بدون اجازه تو افغانستان کار کنند و یا از منابع یارانه ای اون کشور استفاده کنند؟
یا فقط برادری یکطرفه وجود داره نفع شما افغانیها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ تير ۱۴۰۲
اگر هموطن هستند چرا فقط جمعیتشان را میاوری منابع و خاک و معادن آنها را هم برای مخارجشان بیاور .و درضمن میدانی ایرانی حتی دریک متر افغانستان هم هیچ حق و حقوقی ندارد و برای رفتن به افغانستان نیاز به ویزا گرفتن دارد.
آخرین اخبار