گرامیداشت یاد و نام شهید ناصری و پدر این شهید در بیرجند

یاد و نام سردار شهید ناصری و پدر این شهید در مراسمی در حسینیه جماران بیرجند گرامی داشته شد.

در مراسم گرامیداشت یاد و نام شهید ناصری که در چهلمین روز درگذشت پدر این شهید برگزار شد، حجت الاسلام عالی مدرس حوزه و دانشگاه، وجود انقلاب اسلامی ایران را مرهون تلاش‌های شهدایی چون سردار ناصری عنوان کرد و گفت: جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران و صدور پیام‌های آن به سراسر دنیا، مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهداست.

او با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است افزود: دشمنان با آگاهی از این موضوع تلاش می‌کنند با ایجاد فتنه و تحریم‌های حداکثری در ایران تنش ایجاد کنند، اما ناکام می‌مانند.

حجت الاسلام عالی از شجاعت ایران در دنیا یاد کرد و ادامه داد: با وجود دشمنی‌های دشمنان، ایران همچنان به عنوان یک قدرت در منطقه پایدار است که شجاعانه از دشمنی‌های دشمنان عبور می‌کند و سربلند می‌ایستد.

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هم یاد و خاطره شهید سردار ناصری را گرامی داشت و او را یکی از موثرترین نیرو‌های دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار ناصری در سال ۱۳۴۰ در روستای گازار بیرجند در خانواده‌ای مذهبی بدنیا آمد.

او در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی فعالیت می‌کرد و در دوران دفاع مقدس نقشی موثر داشت؛ در عملیات‌های مختلف، ۴ بار مجروح شد و تعدادی از ترکش‌ها تا آخر عمر با او همراه بود.
او هم چنین، مدتی به عنوان همرزم شهید کاوه خدمت کرد.

سردار ناصری پس از اتمام دوران دفاع مقدس، وارد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شد به طوری که به عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان خدمت کرد.

او در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف افغانستان به دست طالبان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید والا مقام در مزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

پدر این شهید والا مقام هم در سن ۸۹ سالگی به دلیل کهولت سن، چهل روز پیش به فرزند شهیدش پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.