خوشنویسان سبزواری آب را مشق کردند

نخستین "کارگاه مشق آب" با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به مصرف بهینه آب با حضور استادان و خوشنویسان شاخص شهرستان سبزوار برپا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: در این کارگاه یکروزه، هنرمندان خوشنویس با رویکردی هنری به خلق آثاری در خصوص مقوله صرفه جویی در مصرف آب پرداختند.

حسین ریاضی افزود: خلق آثار هنری که با ارتباط چشم، دل و دست صورت می گیرد برای بینندگان لذت‌بخش و پیام‌آور است و با آگاهی بخشی به مردم در اهمیت رعایت فرهنگ صرفه جویی، بر میزان مصرف آنان اثر می گذارد.

وی تصریح کرد: امروز جان آب در خطر است، خانواده ها باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا آیندگان نیز بتوانند از این ماده حیاتی به نحوه مطلوب بهره مند شوند.

ریاضی افزود: کویری بودن اقلیم سبزوار، تشدید خشکسالی ها، کاهش بارندگی ها و متعاقب آن کسری مخزن آبخوان ها، تامین آب آشامیدنی این خطه را با خطر مواجه کرده است و اکنون شهر سبزوار در ردیف شهرهای قرمز و بحرانی خراسان رضوی قرار گرفته است.

مدیر انجمن خوشنویسان سبزوار نیز گفت: در کارگاه "مشق آب" استادان خوشنویس با بهره گیری از آیات قرآن، راویات و اشعار بزرگان، ضرورت فرهنگ سازی و ترویج صرفه جویی در مصرف آب را بیان کردند.

علی طوسی ثانی با بیان اینکه کار فرهنگی در حوزه های مختلف تاثیرگذار است، افزود: این کارگاه خوشنویسی با رویکرد فرهنگ سازی و ترویج صرفه جویی در مصرف آب برپا شده است.

وی تصریح کرد: در این کارگاه چهار بانوی خوشنویس و ۱۶ مرد که سه نفر آنها استاد و مابقی فوق ممتاز هستند در رشته‌های مختلف خط نسخ، ثلث، شکسته و نستعلیق آثار خود را خلق و به نمایش گذاشته اند.

انجمن خوشنویسان سبزوار درردیف انجمن های برتر خراسان رضوی است که ۶ نفر استاد و ۲۵ فوق ممتاز در آن فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار