استاندار کردستان:

بازنشستگان به عنوان بنیان اصلی خانواده‌ها باید مورد توجه باشند

زارعی کوشا گفت: باید روی خانواده تکیه ویژه داشته باشیم و این مسئله در مورد بازنشستگان به عنوان بنیان اصلی خانواده‌ها باید مورد توجه باشد.

 اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جلسه ستاد بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» اظهار کرد: خانواده نهاد اصلی جامعه ما است که سبک زندگی غربی در تلاش است این نهاد و اصالت آن را تغییر دهد و ما در سبک زندگی ایرانی نیاز داریم از این گوهر ارزشمند محافظت کنیم.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم روی خانواده تکیه ویژه داشته باشیم و آن را تقویت و تکریم کنیم و این مساله در مورد بازنشستگان نیز به عنوان بنیان اصلی خانواده‌ها باید مورد توجه باشد. 

وی با بیان اینکه بذر مهر و محبت در خانواده کاشته می‌شود، افزود: امروز مشکلاتی که در بخش فرزند آوری داریم از همین امر ناشی می‌شود؛ چرا که در مسائل زندگی از نطر روحی نیازمند تکیه‌گاه‌هایی هستیم و خانواده بدون فرزندآوری و اقوام و فامیل نزدیک، در آینده برای جامعه مشکل ایجاد خواهد کرد.

استاندار کردستان در ادامه بازنشستگان را معادن تجربه توصیف کرد که طی سالیان متمادی سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و اضافه کرد: راهنمایی و هدایت بازنشستگان می‌تواند راهگشا و گره‌گشای مشکلات نسل نو باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: این نگاه در دستگاه‌های اجرایی هم باید مورد توجه قرار گیرد و در سطح استان می‌توانیم برخی مشکلات را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان یک مسئول شرمنده بازنشستگان دستگاه‌هایی هستیم که پاداش‌های پرداخت نشده دارد، یادآور شد: مجلس می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت و معیشت بازنشستگان ایفا و در قانون بودجه، تکالیف را برای دولت تعیین کرده که می‌تواند خیلی از مشکلات را رفع کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید مقدورات استان را برای تکریم و تجلیل بازنشستگان بکار گیریم که نیاز‌های درمانی یکی از اصلی‌ترین این موارد است ضمن اینکه امسال اتفاقات خوبی در نظام سلامت کشور خواهد افتاد.

زارعی کوشا بر لزوم پیگیری بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای مناسبت و تجلیل روز بازنشستگان تدابیری اندیشیده شود وهمه دستگاه‌ها یک برنامه برای تجلیل از بازنشستگان داشته باشند.

محمد احمدی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هم اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ مصوبه در جلسات ستاد بازنشستگان داشتیم که اغلب دستگاه‌ها به جز یک دستگاه، مصوبات را اجرا کردند.

 وی به افتتاح خانه امید بازنشستگان سنندج در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امسال در هفته گرامیداشت خانواده، خانه امید سقز به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن اینکه سه هزار مترمربع زمین برای ایجاد مجتمع فرهنگی ورزشی بازنشستگان اختصاص یافته است.

فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم در این نشست گفت: تکریم بازنشستگان، وظیفه همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی است و سال گذشته برای ۶۴ نفر از بازنشستگان این اداره کل مراسم برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.