هشدار ترکیه نسبت به سفر به فرانسه

درپی اعتراضات مردمی در فرانسه و درگیری پلیس این کشور با مردم و متنشج شدن اوضاع این کشور، ترکیه از شهروندان خود خواست به فرانسه سفر نکنند.

سفارت ترکیه در پاریس به اتباع ترکیه‌ای که قصد سفر به فرانسه را دارند هشدار داد که در بحبوحه اعتراضات خشونت آمیز ادامه دار در این کشور محتاط باشند.

براساس گزارش ترند، سفارت ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای در سراسر فرانسه درحال برگزاری است. این اعتراضات منجر به اختلال در حمل و نقل و خدمات عمومی مختلف و اعمال خشونت آمیز شده است که به ساختمان‌های عمومی، اموال خصوصی و زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به این رویداد‌ها توصیه می‌شود. شهروندان ما مقیم فرانسه، به ویژه پاریس، یا کسانی که قصد سفر به فرانسه را دارند، حداکثر احتیاط را به خرج دهند، از مناطق احتمالی اعتراضی و مجاورت آن‌ها اجتناب کنند و از طریق اطلاعیه‌های مقامات محلی، سفارت ترکیه، به طور منظم بر توسعه حوادث احتمالی نظارت کنند. 

اعتراضات پس از قتل یک نوجوان ۱۷ ساله که از دستور پلیس راهنمایی و رانندگی در حومه پاریس در نانتر در استان ایل دوفرانس سرپیچی کرد، آغاز شده است. تاکنون بنابر اعلام منابع فرانسوی بیش از ۱۵۰۰ معترض دستگیر شدند و چند ده فروشگاه، ساختمان دولتی و خصوصی و اتومبیل‌های عمومی خسارت وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنیه
۱۲:۳۷ ۱۱ تير ۱۴۰۲
ایران هم هشدار داده برای سفر به فرانسه ولی رسانه ای نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۲
فرانسه چوب ریا کاری و دروغگویی خود را می خورد و مردمش برای دولت مردانش مهم نیستند
آخرین اخبار