نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را از مهمترین اولویت‌های جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جلسه شورای اقامه نماز  تفسیر و مهدویت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نماز موضوعی است که همگان باید در ترویج آن تلاش کنیم گفت: هیچ عبادتی به اندازه نماز تبلیغ ندارد و برگزاری نماز جماعت با برادران اهل تسنن به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کار بسیار بزرگی بود.

 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید نماز را در مساجد و ادارات به صورت فوری به جا آوریم تا وقت مردم گرفته نشود افزود: هر قدر مدت زمان اقامه نماز‌های جماعت سریعتر برگزار شود بهتر است و مردم می‌توانند به کار‌های روزمره خود برسند.

وی بر لزوم تامین امکانات هنری و ورزشی در مساجد تاکید کرد و یادآور شد: مسجد و آینده کشور در دست همین بچه هاست و باید به فرزندان بها داده شود و آن‌ها را برای حضور در مساجد راغب تر کنیم.

 وی همچنین آموزش و پرورش را بهترین مکان برای جذب دانش اموزان به فریضه نماز دانست و گفت: مدارس با تشویق دانش آموزان به اقامه نماز و فعال کردن نمازخانه‌ها می‌توانند در گسترش این فریضه نقش آفرینی کنند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ضرورت پاکیزگی و تمیزی نمازخانه‌های بین راهی نیز اشاره کرد و افزود: پاکیزگی نماز خانه‌های بین راهی باعث رغبت مردم برای اقامه نماز می‌شود تا این فریضه الهی را به موقع به جا بیاورند و دستگاه‌های خدمت رسان نیز در این زمینه باید با تمام توان و نظارت نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  تصریح کرد: متاسفانه در برخی مساجد به هیئت‌های عزاداری اجازه اجرای مراسم عزاداری داده نمی‌شود در حالی که یکی از کارکرد‌های مساجد روضه خوانی و برگزاری مراسم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.