پیمانکاران راه سازی استان ۶هزار میلیارد ریال مطالبات دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالبات پیمانکاران راه‌سازی این استان به ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

محبوب حیدری اظهار کرد: پروژه‌های راهسازی در استان اردبیل بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و با وجود بدهی به پیمانکاران، طرح‌های راه‌سازی در استان همچنان فعال است.

او با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در مناطق دشت و تپه ماهور نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان استانی و پیگیری‌های جدی سعی شده تا تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شوند.

حیدری اضافه کرد: سالانه ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل اجرا می‌شود و برای احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه مورد نیاز استان در مجموع ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تا چهار سال آینده بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل به بزرگراه تبدیل می‌شود و اجرای طرح‌های بزرگراهی تداوم خواهد یافت.

او درباره بهسازی جاده کلور- درام در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: احداث این جاده با توجه به مزیت‌هایی که دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی این طرح به ۳۸ درصد رسیده است.

حیدری گفت: این طرح در ۲ قطعه در دست اجرا قرار گرفته و برای تکمیل آن ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ به این طرح اختصاص می‌یابد.

او اظهار کرد: جاده کلور- درام در جنوب استان اردبیل فاصله مرکز استان تا مرکز کشور را ۹۰ کیلومتر کاهش می‌دهد که بهره برداری از آن منجر به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای از نظر وقت و سوخت خواهد شد ضمن اینکه علاوه بر این، کلور درام تنها مسیر در دست احداث استان است که از گردنه‌های برف‌گیر عبور نخواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: این طرح از لحاظ توپوگرافی در منطقه سخت قرار گرفته و در ۲ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و هر ۲ پیمانکار نیز جزو پیمانکاران توانمند هستند با این حال پیشرفت این طرح در گرو تامین منابع مالی است.

حیدری با اشاره به اتمام مطالعات تونل حذف گردنه الماس افزود: مطالعات این تونل که اخیرا وزیر کشور هم از محل احداث آن بازدید کرد، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به اتمام رسیده و با مشخص شدن پیمانکار طرح در ماه آتی، عملیات اجرایی طرح بزودی شروع می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، هفت کیلومتر از طول گردنه کاهش یافته و منطقه برفگیر این مسیر نیز حذف و ظرفیت‌های انسانی و فنی که در فصل‌های سرد سال برای راهداری زمستانی استفاده می‌شود آزاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.