مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی قزوین از برگزاری مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا و راهیابی ۲۰۰ تیم از مدارس به دور نیمه نهایی این مسابقات خبر داد.

 سرهنگ ابراهیم رسولی فر مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این دوره از لیگ علمی پایا با استقبال خوبی از دانش‌آموزان همراه شد چنانچه میزان استقبال آنان در این دوره نسبت به دوره قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: المپیاد بین‌المللی پایا به عنوان بزرگ‌ترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه برگزار می‌شود.

این مسوول همچنین گفت: این مسابقات در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی نیز در مقطع متوسطه اول و مقطع متوسطه دوم برگزار می‌شود.

رسولی‌فر تصریح کرد: در مرحله مقدماتی نزدیک به ۴۰۰ تیم ثبت نام کردند که ۲۰۰ تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

این مسوول همچنین گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته مسابقات نهایی ۱۲ تیرماه برای رشته‌های علوم پایه، انسانی و تجربی، امپیوتر، کارآفرینی در مدارس منتخب با حضور دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مرحله نهایی این مسابقات به صورت حضوری انجام خواهد شد و مکاتبات و هماهنگی لازم با اداره کل اداره آموزش وپرورش و همچنین روسای مناطق ۱۴ منطقه و مدیران مدارس منتخب صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار