مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماریهای گوارشی در این استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ما قبل آن افزایش بیش از ۸۵ درصدی داشته است.

دکتر سید آریا حجازی گفت: میزان فوتی ناشی از بیماریهای گوارشی در استان خراسان رضوی از ۲۶ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۴۸ مورد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی، تغذیه ناسالم و مصرف غذاهای فست فودی، عدم تحرک و ورزش از جمله عوامل موثر در ایجاد بیماریهای گوارشی به شمار می رود.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه فوتی های ناشی از بیماری‌های گوارشی از جمله مرگ‌های طبیعی به شمار می‌رود، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های دستگاه مغز و اعصاب از دیگر مرگ های طبیعی محسوب می شوند.

وی بیان داشت: در سال گذشته هزار و ۴۴۲ نفر در استان خراسان رضوی بر اثر مرگ‌های طبیعی فوت کرده اند که بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان فوتی‌های مربوط به مرگ‌های طبیعی را به خود اختصاص داده است.

حجازی ادامه داد: شمار فوتی‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان خراسان رضوی با رشد ۱۵ درصدی از ۴۷۸ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۵۵۱ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

این مسوول بیان کرد: همچنین سال گذشته ۳۱۲ نفر بر اثر بیماری‌های عفونی، ۲۳ نفر بر اثر بیماری‌های ریوی، چهار مورد بر اثر بیماری‌های کلیوی و ۱۱۵ نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب در خراسان رضوی فوت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.