اسماعیل حسین زهی اظهارکرد: در جهت توسعه زیرساختهای حمل و نقل جادهای و کاهش ترافیک و تصادفات جادهای حوزه انتخابیه، برای نخستین بار ردیف اعتباری خاص برای ساخت باند دوم محور ارتباطی خاش - سراوان در بودجه سالیانه کشور تعیین و در گام نخست در سالجاری ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: مجوز احداث باند دوم محور خاش - سراوان با اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور پس از سه سال پیگیریهای مستمر در سال ۱۴۰۱ اخذ و طی ماههای آینده ساخت این محور آغاز خواهد شد.
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲ پروژه مهم جادهای محور خاش به مرز روتک و خاش به میرجاوه نیز در شرف اخذ کمسیون ماده ۲۳ و ردیف ملی قرار دارند.
وی گفت: در سه سال گذشته دوبانده سازی جادههای مواصلاتی خاش بصورت مستمر مورد پیگیری قرار گرفت و ثمره آن بهره برداری ۲۰ کیلومتر از باند دوم محور خاش - زاهدان، بهره برداری ۲۲ کیلومتر از محور خاش - ایرانشهر بوده است.
حسین زهی اتصال خط ریلی زاهدان به خاش را گامی مثبت از مسوولان نظام و دولتمردان عنوان کرد و افزود: خاش نخستین شهر استان است که بصورت خط ریلی به مرکز استان متصل شد و برای رفاه مردم شریف منطقه و صرفه جویی در وقت و هزینه، روزانه طی یک سرویس رفت و برگشت مسافر بین ۲ شهرستان با استفاده از قطار مسافربری جابجا میشود.
وی ادامه داد: با نگاه مثبت دولت و پیرو پیگیریهای انجام شده، زیرساختهای بهداشت و درمان شهرستان خاش رو به توسعه بوده و اکنون ارتقاء موسسه سلامت به دانشکده پرستاری، اخذ مجوز احداث بیمارستان جدید ۳۲۰ تختخوابی، اخذ مجوز طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) و خرید دستگاه ام آرای از مهمترین اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان شهرستان بوده است.
نماینده مردم خاش گفت: در راستای این پیگیریها بخش آموزش و پرورش شهرستان محروم نبوده، احداث هنرستان دارالفنون و مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه شهرستان و احداث مجتمعهای شبانه روزی در روستاها از اقدامات شاخص حوزه آموزش و پرورش است.
وی از توسعه زیر ساختهای شبکه گازرسانی خاش خبر داد و افزود: گازرسانی به شهر خاش، اسماعیل آباد و ۱۳۵ روستای بخشهای مرکزی خاش و پشتکوه پایان یافته و اکنون در مرحله نصب علمکها در سطح شهر خاش قرار داریم.