مدیر جهاد کشاورزی اردبیل:

۵۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال از ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت سیب‌زمینی در اردبیل، ۵۸۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

سیاوش نیرومند در مراسم افتتاح شرکت تولیدکننده بذر سیب‌زمینی که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، محققین، کارشناسان و بهره‌برداران برگزار شد، از افتتاح و آغاز فعالیت یک شرکت تولیدکننده هسته اولیه بذر سیب‌زمینی در روستای «قره‌لر» حوزه شهرستان اردبیل خبر داد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه دشت اردبیل از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی کشور محسوب می‌شود، بنابراین خودکفایی در تولید بذر سیب‌زمینی در استان اردبیل و تأمین بذر مورد نیاز استان بسیار ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به جایگاه مهم این شهرستان در تولید سیب‌زمینی و نقش مهم آن در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۵۸۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی از این اراضی برداشت شود.

نیرومند افزود: عدم توجه به وضعیت سالم و استاندارد بودن بذور تهیه شده و معیوب بودن بذور وارد شده از سایر استان‌ها به این شهرستان موجب انتقال انواع آفات و بیماری‌ها شده و خسارت‌های زیادی سالانه متوجه کشاورزان سیب‌زمینی‌کار می‌شود.

او از کشاورزان خواست در تهیه و انتخاب بذر دقت کرده و با توجه به اینکه کاشت بذور مرغوب و با کیفیت تأثیر بسزایی در حصول عملکرد بالا خواهد داشت، از بذور بومی سالم، استاندارد و مرغوب تولید دشت اردبیل استفاده کنند و این کار با دسترسی آسان و اطمینان از تهیه بذور سالم و گواهی شده در کاهش هزینه‌های تولید نیز بسیار مؤثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: ما برای تحقق این مهم همواره در کنار کشاورزان خواهیم بود و با یک همت جمعی برای گسترش تولید بذر سیب‌زمینی و استفاده گسترده کشاورزان از منبع بذری مطمئن و بومی تولید دشت اردبیل تلاش خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.