استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شهری برای فضاآرایی مشهدالرضا(ع) در دهه ولایت

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ظرفیت‌های شهرداری و تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی برای ایجاد حال و هوای بانشاط در دهه ولایت مشهدالرضا (ع) پای کار آمده‌اند.

 یوسف اسماعیل‌زاده با اشاره به اکران‌ها و فضاآرایی شهری که به مناسبت دهه ولایت، از شب عید قربان در سطح شهر صورت گرفته، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برهمین اساس، ۱۵۰ سازه تجاری، ۲۰۰ سازه استرابورد و ۷۰ بیلبورد، پرده الوان، ریسه، آویز، بیرق و پرده‌های بزرگ مقیاس استفاده شده است.

او با اشاره به حضور خودجوش مردمی و هیئات و محبان اهل‌بیت (ع) در فضاآرایی شهری، افزود: سعی ما نیز بر این بوده که در این زمینه همراهی لازم را با مجموعه‌های مردمی مختلف، به منظور دادن مجوز و همراهی فضاآرایی شهری داشته باشیم تا شهر امام‌رضا (ع)، جلوه و نمود مضاعفی داشته باشد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: پیام محوری اکران‌های امسال، با مضامین برگرفته از خطبه «غدیر» است.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: شعار محوری سال گذشته، «خبر به ما رسید» بود و امسال هم با تکیه بر خطبه غدیر سعی کردیم فضای خوبی را رقم بزنیم.

برگزاری جشن‌های کوتاه در سطح شهر

او با بیان اینکه یکی از طراحی‌های صورت گرفته ویژه ایام دهه ولایت، توجه به فرصت‌های کوتاه در زندگی شهری است، تصریح کرد: گاه درگیری و مشغله‌های زندگی روزمره شهری موجب می‌شود که فراموش کنیم در چه جغرافیا و مختصاتی زندگی می‌کنیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: از همین رو، «جشن‌های کوتاه» را مشابه ایستگاه‌های صلواتی، با کمک مجموعه‌های مردمی تعریف نموده‌ایم که یادآور مناسبت و جغرافیای محل سکونت ماست تا فضای شادمانی را فارغ از دغدغه‌های روزمره برای شهروندان ایجاد کند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه محوریت این طرح، نوجوانان هستند، اظهار کرد: همین حضور نوجوانان و نسل جوان، خود نشاط‌آور است و برای عموم مردم، روحیه امید، سرزندگی و نشاط در شهر ایجاد می‌کند.

او افزود: «جشن‌های کوتاه»، فضای نو و بدیعی است که در تقاطع‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و محل‌هایی که فضا‌های تجمع شهروندان هستند، برپا می‌شود. این جشن‌ها، از ۱۳ تا ۱۶ تیرماه در سطح شهر برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.