نمایشگاه ۲ روزه توانمندی‌ها و دستاوردهای پناهندگان ساکن در استان بوشهر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اتباع ساکن در استان بوشهر اظهار کرد: مهاجرت و پناهندگی اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان‌ به ایران قدمتی برابر با عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

اکبر پورات اظهار کرد: در اواخر دهه ۱۳۵۰ با شدت گرفتن جنگ و ناآرامی و حمله نظامی شوروی به کشور افغانستان سبب شد جمعیت زیادی از مردم این کشور برای پرهیز از خشونت و سرکوب به کشورهایی از جمله ایران و پاکستان مهاجرت کنند.

وی افزود: به دلیل اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی، کسب و کار مناسب، ثبات سیاسی و امنیتی و بسیاری موارد دیگر بیشتر مهاجرت مردم افغانستان به ایران بود و تاکنون نیز جمهوری اسلامی نهایت همکاری را با اتباع خارجی داشته است.

پورات گفت: ارائه خدمات مطلوب و بدون منت همچون شهروندان ایرانی به اتباع خارجی نمونه‌ای از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی از اتباع خارجی پناهنده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: ارائه خدمات آموزشی نظیر حضور در مدارس ایرانی، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، زیر پوشش قرار دادن اتباع معلول از سوی بهزیستی و بسیاری خدمات رایگان دیگر به اتباع خارجی نمونه‌ای از خدمات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی به اتباع است.

پورات گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع بوده و تاکنون نیز به واسطه همین خدمات با ثبات و آرامش در این کشور زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: کمک به تامین و تجهیزات لوازم بیمارستانی، حمایت در ساخت مدارس برای اتباع خارجی و تجهیز مدارس و توانمندسازی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی از جمله مواردی است که انتظار می‌رود کمیساریای عالی پناهندگان با استان بوشهر همکاری و حمایت لازم داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی دستاوردها و توانمندی‌های اتباع خارجی حاضر در استان عنوان کرد.

زهرا علیپور ارائه دست‌بافته‌های زنان افغانستانی از جمله گلیم بافی، نقاشی روی سفال و بوم، حجاب و لباس اسلامی و لباس افغانستانی از جمله مواردی است که در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۶۴ هزار پناهنده افغانستانی در استان بوشهر سرشماری شده‌اند.

علیپور ارائه خدمت به هفت دانش‌آموز افغانستانی و صدور ۵۰۰ شناسنامه برای کودکان افغانستانی که مادران آنها ایرانی است و خدمات بهداشتی از جمله خدماتی است که به پناهندگان افغانستانی ساکن در استان بوشهر ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار