وزیر دفاع چین از تمایل این کشور برای افزایش و تقویت روابط نظامی با روسیه خبر داد.

«لی شانگ فو» وزیر دفاع چین، امروز (دوشنبه) گفت که در جریان دیدار با «نیکولای یومنوف» فرمانده کل نیروی دریایی روسیه، دو طرف تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط در حوزه دفاعی را ابراز کردند.

لی شانگ فو در بخشی از سخنان خود گفت: «ما معتقدیم که با تلاش مشترک دو طرف، روابط بین ارتش دو کشور تعمیق و تقویت خواهد شد، به طور مستمر توسعه یافته و به سطح جدیدی خواهد رسید. تبادلات نزدیک و تعاملات مکرری بین نیروی دریایی چین و روسیه وجود دارد و امیدواریم دو طرف روابط خود را در همه سطوح تقویت کنند و امیدواریم که دو کشور تمرینات و گشت‌زنی‌های مشترک را به طور منظم برگزار کنند.»  

اواخر هفته گذشته برخی منابع خبری مدعی شدند که روسیه از چین هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی برای استفاده در حملات خود به اوکراین خریداری کرده است، این در حالیست که پیشتر پکن بار‌ها تاکید کرده که تجهیزات نظامی مرگبار به مسکو ارائه نکرده است.

همچنین هفته گذشته وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسئولان این کشور با همتایان چینی خود درباره مسائل دفاع موشکی رایزنی کرده‌اند و در بخشی از بیانیه خود نوشت: «رایزنی‌های منظمی بین وزارت خارجه روسیه و چین درباره مسائل دفاع موشکی در مسکو برگزار و در ارتباط با جنبه‌های مختلف این موضوع از جمله ابعاد جهانی و منطقه‌ای آن تبادل نظر شد. دو طرف بر تداوم برگزاری منظم این گونه رایزنی‌ها در آینده نیز تأکید کرده‌اند.»

پیشتر از آن هم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفته بود که این کشور به روابط خود با چین اطمینان دارد؛ به گونه‌ای که مواضع دو کشور در مسائل نظم جهانی جدید بسیار نزدیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار