پیام رسای غدیر دعوت فراگیر به محبت و همدلی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم غدیر را محور و عامل وحدت دانست و گفت: جامعه واعظان، مداحان و شاعران پیام رسای غدیر که دعوت فراگیر به محبت و همدلی است را به اقشار و اصناف مختلف برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده ظهر دوشنبه در گردهمایی هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آئینی با عنوان میثاق علوی که در هیأت حضرت فاطمه الزهرا (س) قم برگزار شد، با بیان اینکه ولایت به معنای پذیرش سرپرستی به حوزه فردی یا اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند، اظهار داشت: نباید محبت به اهل بیت (ع) فقط در سینه‌های ما باقی بماند، بلکه باید در زندگی ما جریان پیدا کند.

او افزود: علت معارضه جریان حق و پیروان اهل بیت (ع) با دشمنان این بود که اهل بیت (ع) می‌خواستند دین را به متن زندگی مردم بیاورند. اینجا معارضه شکل گرفت وگرنه اگر ارادت و تبعیت از اهل بیت (ع) فقط در دل و خانه و تنهایی اتفاق می‌افتاد دیگر نیاز به مبارزه و شهادت نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه پذیرش ولایت اهل بیت علیهم السلام بدون مرزبندی با دشمنان امکان ندارد، گفت: ولایت امیرالمومنین (ع) دوگانه است؛ یعنی هم تبعیت امر امام باید به متن زندگی بیاید و هم مرزبندی با دشمنان امام مشهود باشد.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده با طرح این سوال که برنامه دشمن برای امت اسلامی و کشور چیست؟ اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی و تقابل اجتماعی گروه‌های مختلف مردم است.

او افزود: غدیر، محور و عامل وحدت است، یعنی با سرمایه اهل بیت (ع) و محبتی که مردم به حضرت علی علیه السلام دارند نباید بگذاریم دشمن در ایجاد تقابل اجتماعی موفق شود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده خطاب به واعظان، ذاکران، مداحان و شاعران گفت: بدانید که نیاز کنونی کشور محبت به حضرت علی علیه السلام است، کاری کنید در برابر اراده دشمن، محبت و همدلی بین مؤمنان افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تقدیر از هیأت حضرت فاطمه الزهرا (ع) که این گردهمایی را با حضور مهمانانی از استان‌های تهران، اصفهان، کاشان و قم برگزار کرده، اظهار داشت: امیدوارم جامعه واعظان، مداحان و شاعران در دهه ولایت پیام رسای غدیر که دعوت فراگیر به محبت و همدلی است را به اقشار و اصناف مختلف مردم کشورمان برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار