موسی الرضا حاجی بگلو نائب رئیس شوارای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح حمل و نقل عمومی رایگان در مشهد کار جدیدی بود، این طرح موافقان و مخالفانی دارد که طبیعی است، اما زیرسوال بردن آن بی انصافی است.
او افزود: کلیات این طرح در جلسه پیشین شورای شهر مشهد مصوب شد، اما تصویب تبصرهها به تعویق افتاد و برخی به دنبال حذف این طرح هستند.
نائب رئیس شوارای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مخالفت مدیریت شهری با این طرح قابل درک نیست، دوره ششم شورای شهر مشهد با رویکرد متفاوت روی کار آمده است، اما در روزهای اخیر مدیریت شهری از تمام توان و رایزنی برای حدف این طرح استفاده کرده است.
حاجی بگلو بیان کرد: در مدیریت شهری تا کی باید به دنبال مدیران هزینهای باشیم؟ تمام نگرانیها برای حذف ۲۰۰ میلیارد تومان در سال است، این درحالی است که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مدیریت شهری مشهد برای خارج از استان بدون هیچ اعتراضی هزینه شد.
او تصریح کرد: رسیدگی به اولویتهای شهر واجب است، به نمایندگی از مردم طرح را تهیه و از آن دفاع میکنم، طرح رایگان کردن صدور پروانههای ساختمانی در حاشیه شهر نیز در دست تهیه است.
محمدرضا قلندر شهردار مشهد نیز گفت: طرح رایگان کردن اتوبوس در بخش حمل و نقل عمومی باید بر مبنای کار پژوهشی باشد.
او افزود: هم اینک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است و برای اجرای این طرح زیرساختهای موجود مناسب نیست.
بنظرم بالا شهر پایین شهر نداره
خیلی از پایین شهریا میرن خونه پولدارا برای کار
خیلیا بالاشهر مستاجر یا نگهبانی چیزی هستند برای جایی رفتن پول اتوبوس هم براشون گرون درمیاد وگرنه خود پولدارها که ماشین دارند
خوب بگو قیمت 5 ساله تغییر نکنه
الان هزینه های سربار رو چجوری توجیه میکنی
هر سال تورم بره بالا نمیتونی افزایش ندی شما همین رو مردی 10 سال ثابت نگه دار
1 - هزینه های اتوبوس رانی باید از جایی تامین شود وقتی کسری بودجه هستش و الان دارن از همه چیز مالیات میگیرن این یعنی افزایش هزینه جایی دیگر
2- مشهد چه فرقی با تهران یا اهواز داره بعدش همه جا باید بشه خون کسی رنگین تر نیست ولی این یعنی هزینه سربار برای کل کشور
3-وقتی رایگان میکنی باید جواب بدهی هزینه اصطلاک اتوبوس و سوختش از کجا تامین میشه همین الان هم ناوگان اکثرا فرسوده هستش
4 - اینها تبلیغاته همه چیز هزینه داره مدیریت شهری هزینه داره وقتی این حرف ها عملی میشه که ثبات اقتصادی باشه و باید بخش خصوصی نباشه
چون خیلی از اتوبوس ها نصرفه میرن خصوصی یا ول میکن یا برعکس بخش خصوصی ورشکست میشه
به فکر آسفالت بخصوص خیابانهای فرحی انگار پیست تسط خودرو است یا اتوبوس بروز بیار هرچه اتوبوس از رده خارج است یه رنگ میکند جز آلودگی هوا چیز دیگر ندارد اگر اتوبوس رایگان بشه از کدام منبع تعمیرات و جایگزین اتوبوس جدید میارید فقط یک طرح بچهگانه و تبلیغاتی بیش نیست
تهران بازار ایران مال با اون عظمتش و پارکینگ شیک و عالیش و دهها فضای زیبا برای بازدید مردم رایگانه اونوقت تو مشهد کنار خیابون برای پارک خودرو خدا تومن پول میگیرن(در آمد نجومی برای شهرداری) برای بازدید نمایشگاه پول میگیرن که در هیچ شهر دیگه ای سابقه نداره.فقط مونده برای خیابون رفتن مردم هم پول بگیرن
بی آر تی های مشهد سفیدن ولی اینا زردن
ولی معطلی در اتوبوس ها زیاده کولر ندارن و گرمه یا اینکه باید سرپا وایستی و مسیر طولانی سخته
ضمنا هیچ کسی برای ۱۲۰۰ تومن ناقابل اتوبوس رو به ماشینش ترجیح نمیده
کسی هم که ماشین نداره مجبوره با اتوبوس بره
پس طرحتون مفت نمی ارزه
حالا بلیط اتوبوس چه هزار تومن باشه چه رایگان باشه فرقش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا جای دیگر بدتر تلافشو در میارن .
حالا با توجه به رایگان نمودن این خطوط . به تلافیش کجا قرار پوست مردم رو بکننین
ازاینکه بفکرقشرضعیف ومستضعف مملکت هستین کمال تشکروقدردانی رادارم وامیدوارم که گام های بعدی هم درجهت رفاه حال مردم محکم ترواستوارتربرداشته شودتاباعث خشنودی ورضایت هم خداهم خلق خداباشد
اجرکم عندالله
ماپدرمادرای بدبخت که میخوایم بچه ها رو ببریم کلاسی یا خودمون شاغلیم باید بریم سرکار.تو این گرما و ترافیک و... بیشتر خطوط منطقه ما مینی بوس شدن.فوق العاده شلوغ و دیربه دیر میاد و بدون کولر.مترو که دیگه واویلا شده. این هفته چهارتا چهارتا رد شده.من با بچه کوچیک نتونستم سوار بشم. اون دویست میلیارد در سال رو بذارین چندتا مینی بوس و اتوبوس جدید بخرین.نمخواد رایگان کنین
مناسب با کیفیت و کافی و به وفور بهتر از رایگان بودن خدمات بی کیفیت و ناکافی و با تاخیر و زمان بر است .
اگر می خواهید به قشر مستضعف خدمات رسانی کنید لطف کنید بر افزایش تعداد ناوگان اتوبوس عمومی و کیفیت آن آستین همت بلند کنید . ووگرنه اکثرا مونده کرایه ۱۵۰۰ تومان آن نیستند و مطالبه سرعت و کیفیت خدنات هستند
بنده سوادم اینقدر بالا نیست که نظر بدم این طرح خوبه یا خیر چون احتمال داره این طرح برای یک عده مردم مستضعف خوب باشه و در عوض برای یک عده که مسافرکش هستن خوب نباشه
ولی ، طرح رایگان کردن صدور پروانههای ساختمانی در حاشیه شهر بنظر حقیر خیییییلی عالیه خدا خیرتان بدهد در این اوضاع با این قیمتها فقط مگه در حاشیه شهر مستضعفین بتونن خانه دار بشن
با تشکر
میری گذرنامه تمدید کنی عوارض شهرداری!!
میری مراسم اربعین عوارض شهرداری!!!
میری از سرویس بهداشتی پارک عمومی استفاده کنی باید پول بدی!!! اونم شهر مشهدی که زائر پذیره!!!!!!
همه خيابونا اصلی رو که تبدیل کردن به پارکینگ پول شو میگیرند!!
میری بیمه عوارض شهرداری!!
میری تعویض پلاک عوارض شهرهای!!
بگیر برو تا آخرررررررررررر
حمل و نقل عمومی هزینه بره و از طرفی موجب کاهلی بعضی اژ راننده ها هم میشه
دیگهبی اعصاب میشن و تو خیلی از ایستگاه ها حوصله ندارن نگه دارن
این طرح هیچ تاثیری بر ترافیک نداره بهتر بود بجای اینکار، تعداد اتوبوسها رو بیشتر میکردن تا اینقدر معطلی نداشته باسه و همینطور کیفیت خدمات مثل کولر و... رو افزایش میدادن
دانشجویان از اتوبوس استفاده میکنند و اکثر مردم ندار از اتوبوس استفاده میکنند. ممنون از مسئولینی که بفکر قشر مستضعف جامعه هستند. ممنون
تا این وقت صبح بیداری لابد برای انجام فریضه نماز اول وقت!؟
نماز تو خوندی خوابت نمیبره آنلاين شدی!؟
نکنه همون بنده خدایی که بچت تا صبح نمی خوابه نميذاره توام بخوابی!؟
اگر هم شاغل باشی که آدم شاغل باید کله صبح 5_6 را بیافته بره سرکار حتما بیکاری یا حقوق بگیر فضای مجازی هستی!؟
از یک بعدی حرف این دوست عزیز منطقيه
اولا که هنوز تصویب نشده
دوما این مبلغ در قبال هزینه ای که شهرداری بابت پارک بغل خیابون آسفالت خط کشی هزینه خروج از کشور هنگام مراسم اربعین!!!!!!!!!!!!!!!!!! شهرداری هم پول میگیره!!!!! میری گذرنامه تمدید کنی یک بندش حقوق شهرداریه!!!!!!!!!؟ مگه گذرنامه یک مدرک داخليه یا یک مدرک برای خارج از کشوره که به شهرداری ربط داشته باشه!؟ و هزار تا هزینه از این قبیل که ملت دارند از جیب هزینه می کنند چیزی نیست
میری بیرون توی خیابون میخای از سرویس بهداشتی یک پارک عمومی استفاده کنی ازت پول می گیرند بعد شما فکر کن حمل نقل رایگان باشه!!!!!!
این طرح فقط واسه سیاه نمایی تصویب بشو نیست.