اولین مرکز تصویربرداری سیستان با نام زنده یاد احمد مخملی که بخشی از هزینه ۶۵ میلیارد ریالی ساختمان ۴۰۰ متری را وراث زنده یاد مخملی پرداخت کرده اند افتتاح شد.

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛    دستگاه MRI (مدل زیمنس آلمان ۲۰۲۳)   با حضور  ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه، میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، شهردار، شورای شهر و معتمدین و ریش سفیدان افتتاح و به بهره برداری  رسید.

 میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: دستگاه MRI جدید وزنی بیش از ۱۲۰ کیلوگرم بیمار را پوشش می‌دهد و مدل زیمنس آلمان است که یکی از برند‌های معتبر و بروز جهان است که در گذشته افراد مجبور بودند به خارج از منطقه سیستان برای تصویر برداری وزن‌های بالای ۱۰۰ کیلو مراجعه کنند.

وی  قیمت روز دستگاه را حدود ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این دستگاه دو سال قبل سفارش و هزینه بسیار کمتر یعنی حدود ۵ میلیارد تومان از سوی هیات امنای ارزی برای آن پرداخت شده است و انشاالله در این مرکز تصویربرداری، دستگاه سی تی اسکن و رادیوگرافی نیز نصب و در خدمت مردم خواهد بود. 

ملاشاهی فرماندار زابل نیز گفت: همانطور که عنوان شد به جمعیت ۵۰۰ هزار نفر یک دستگاه ام آر آی اهدا می‌شود، اما با تلاش مدیران دانشگاه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر دارای دو دستگاه MRI است که این جای تشکر و قدردانی دارد‌

 حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم گفت: من از دانشگاه علوم پزشکی زابل و همه کسانیکه در این راه سهیم بوده اند به دلیل زحماتی که برای ورود این دستگاه جدید کشیده اند تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: کار جهادی و تلاش انقلابی همواره دیده می‌شود و جای تقدیر دارد که مدیران دلسوز و قدرشناسی در منطقه حضور دارند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
کجاهست کدم بیمارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
کجاهست کدم بیمارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
زابل در حالیکه زاهدان مرکز استان است
آخرین اخبار