با هدف توانمندسازی بانوان، ایجاد اشتغال انجام شد؛

سهم ۱۱٠ میلیارد تومانی مشاغل خانگی استان همدان

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از سهم ۱۱٠ میلیارد تومانی مشاغل خانگی، مبلغ ۱٠٠ میلیارد تومان آن جذب شده است.

مصطفی قربان‌فر گفت: امسال هم در زمینه با سهمیه مشاغل خانگی ۱۳۲ میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته و در بین شهرستان‌های استان همدان توزیع شده است.

او گفت: شهرستان‌های استان می‌توانند از طریق دستگاه‌های متولی مثل، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجوز مشاغل خانگی را صادر می‌کنند طرح خود را به اداره کار بفرستند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: به همین منظور مقدمات کار سامانه‌ای هم انجام شده و در تلاش هستیم که طی روز‌های آتی مراحل تحویل طرح و معرفی به بانک جهت پرداخت تسهیلات را به انجام برسد. 

مصطفی قربان‌فر گفت: در خصوص تبصره ۱۶ مبنی بر واگذاری تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه این تسهیلات در اختیار دستگاه‌های حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و یک سری دستگاه‌ها از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج سازندگی و ناجا مهارت‌آموزی سربازان قرار گرفت که در واقع سهمیه ۱۴٠۱ بود، ولی، چون روند واگذاری وام تقریباً از اسفندماه سال گذشته کلید خورد آغاز پرداخت وام به سال ۱۴٠۲ عودت داده شد.

او گفت: سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به هر نفر ۱۱٠ میلیون تومان و باز پرداخت این تسهیلات ۷ ساله با سود ۴ درصد است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: کسانی که مدرک لیسانس به بالا دارند با رده سنی حداقل ۳۶ سال و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نمی‌باشند می‌توانند در واحد‌هایی که از حداقل بیمه برخوردارند مشغول به کار شوند و در حین کار آموزش ببینند تا ۳ ماه هزینه کارورزی را دولت پرداخت می‌کند و بعد از ۳ ماه اگر جذب واحد تولیدی شدند تا ۲۱ ماه سهم بیمه کار فرما را دولت پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار