رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در سه ماه نخست امسال آمار تصادف در استان ۲۶ درصد افزایش یافته است.

دکتر سعید مهری گفت: در این مدت ۲ هزار و ۴۶۸ مصدوم به دلیل تصادف به بیمارستان و مراکز درمانی استان انتقال یافتند.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است ، می گوید: متاسفانه با اشغال و ایجاد مزاحمت در خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خطر می‌افتد.

به گفته او، در سه ماه اول امسال ۵۹ هزار و ۱۹۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گرفته شد که از این تعداد هفت هزار و ۱۰۹ تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سامانه‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شد.

مهری گفت: مزاحمت‌های تلفنی باعث ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به بیماران می‌شود.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر می گوید: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل مردم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ باید نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل اقدام و همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

او به افزایش ۳۲ درصدی ماموریت‌های اورژانس در سه ماه اول سال امسال در استان اشاره کرد و افزود: ۲۲ هزار و ۴۵۶ فقره ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد که نسبت به پارسال با انجام ۱۶ هزار و ۹۶۸ مورد شاهد رشد ۳۲ درصدی در ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بودیم.

مهری گفت: از مجموع ماموریت‌های انجام شده در سه ماه اول امسال هزار و ۲۶۰ ماموریت به صورت درمان در محل بوده و در ۱۳ هزار و ۷۷۱ ماموریت بیماران و یا مصدومین با انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان منتقل شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.