برگزاری آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر در قزوین

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر در ۱۵ تیر خبر داد.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر در تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در مجتمع کانون استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این فراخوان اردیبهشت امسال ویژه دو گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال در سراسر استان منتشر شد و شامل رشته‌های شعرخوانی و مداحی در گستره استانی بود و مهلت ارسال آثار تا پنج تیر ۱۴۰۲ تعیین شده بود.

موسوی اضافه کرد: این جشنواره با موضوع واقعه تاریخی غدیر، زندگی، سیره و احادیث حضرت علی (ع) برگزار شد و آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌‎که ۱۲۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، ۱۲ اثر مداحی و ۱۱۱ اثر شعرخوانی را از دستاورد‌های این فراخوان دانست که ۴۹ شرکت کننده زیر ۱۲ سال سن دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، استفاده از ظرفیت‌های نشاط افزایی معنوی و پاسداشت عید فرخنده غدیرخم را از اهداف برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره برشمرد.

جشنواره استانی راویان غدیر با همکاری بنیاد بین المللی غدیر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار