عملیات شست و شوی برج‌های خنک کننده اصلی و کمکی نیروگاه شهید رجایی، به منظور تولید برق پایدار و مطمئن به انجام رسید. 

محمد رضا اکبری مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوژنراتور و فاین مکانیک نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، عملیات شست و شوی برج‌های خنک کننده اصلی و کمکی نیروگاه بخار، به منظور افزایش راندمان و ارتقای کارایی این تجهیزات و کسب آمادگی تولید در پیک تابستان ۱۴۰۲ از اردیبهشت ماه آغاز وهم اکنون به پایان رسیده است. 

اکبری تصریح کرد: این طرح با پیش بینی انجام کار در دلتا‌های برج‌های خنک کننده آغاز که فاز اول آن با شست و شوی دلتا‌های برج خنک کننده اصلی شماره یک شروع شده که در ادامه و در فاز دوم این پروژه، دلتا‌های مربوط به برج‌های خنک کننده دیگر واحد‌ها و سل‌های مربوط به پیک کولر‌ها هم شست و شو شدند.

مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوژنراتور وفاین مکانیک بیان داشت: پیش بینی می‌شودبا انجام عملیات شست و شوی دلتاها، آمادگی و راندمان برج‌های خنک کننده برای تولید برق پایدار در فصل تابستان افزایش یافته است. 

وی اضافه کرد: نیروگاه‌های حرارتی باانجام گسترده فعالیت‌های تعمیراتی، اجرای برنامه‌های آمادگی تابستان همراه با تبیین فرهنگ صحیح مصرف انرژی الکتریکی، با تمام توان آماده تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان ۱۴۰۲ هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.