وظیفه ستاد انتخابات صیانت از رای مردم

وزارت کشور و ستاد‌های استانی، به عنوان مجریان برگزاری انتخابات هیچ جهت گیری سیاسی ندارند و از رأی مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات به میزبانی اصفهان گفت: اعتماد به عنوان مولفه اصلی در انتخابات، باعث مشارکت حداکثری می‌شود و پیش درآمد این مشارکت، سلامت و امنیت است.


محمدرضا غلامرضا بر ضرورت همکاری نهاد‌های حاکمیتی با بهره مندی از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و بر خنثی سازی توطئه‌های دشمن و تبلیغات منفی تأکید کرد و افزود: ستاد چهل و یکمین دوره انتخابات، براساس چهار مولفه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت ازابتدای فرآیند اولیه بررسی وضع انتخابات تا زمان برگزاری، این مولفه‌ها را به جد مدنظر داشته و دارد.


استاندار اصفهان هم در این همایش با تأکید بر اراده دولت مردمی در برگزاری انتخابات باشکوه بر مدار قانون گفت: رعایت حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس وظیفه مجریان انتخابات است.


سید رضا مرتضوی افزود:مولفه‌های بومی و قومی در هر شهرستان بر افزایش مشارکت تأثیر داشته و باید اهتمام جدی به فعال سازی این ظرفیت‌ها داشته باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان هم در این همایش با ارائه گزارشی از فرایند اقدامات این ستاد گفت: هر هفته، نشست انتخاباتی داریم و تاکنون هشت نشست تشکیل شده است.


محمدرضا جان نثاری افزود: هئیت اندیشه ورز استان اصفهان با حضور ۴۴ گروه تأثیرگذار برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تشکیل شده، چون که گروه‌های سیاسی فعال و اثرگذار فرصت مهمی برای جلب مشارکت سیاسی هستند و در این خصوص همه مجریان انتخاباتی باید در ارتباط و تعامل لازم با این جریان‌ها باشند.
سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات از امروز ۱۳ تیر به مدت دو روز با حضور مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسئولان آموزش انتخابات استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی (حدود ۱۲۰ نفر) به میزبانی استانداری اصفهان درحال برگزاری است.


ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۵ عضو در استان اصفهان برای دوره‌ای هشت ساله و انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۹ نماینده استان و یک نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران برای دوره‌ای چهار ساله (۲۰ حوزه اصلی و یک حوزه فرعی ویژه کلیمیان) روز جمعه ۱۱ اسفندبرگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.