استان سمنان در یک قدمی برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نرخ بی‌سوادی در استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از سه درصد به یک‌وهفت‌دهم درصد در دولت سیزدهم کاهش یافت.

خالقی  ابراز کرد: وضعیت نرخ باسوادی استان سمنان در بازه سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، آخرین بار در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که طبق برآوردها فقط یک و هفت دهم درصد جمعیت استان در این گروه سنی بی‌سواد شناخته شدند.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جامعه هدف سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ، ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر برابر با سه درصد جمعیت استان سمنان بی‌سواد بودند که اکنون به یک و هفت دهم درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به بالاتر بودن نرخ باسوادی در استان سمنان نسبت به میانگین کشور گفت: میانگین نرخ باسوادی در استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۹۸ و سه دهم درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: یکهزار و ۲۰۰ نفر از سوادآموزان ایرانی و اتباع خارجی در دوره سوادآموزی و انتقال و تحکیم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شرکت کردند.

وی تصریح کرد: به منظور به صفر نزدیک شدن نرخ بی سوادی در استان سمنان بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان شناسایی و جذب شدند.

خالقی اضافه کرد: برخی ویژگی استان سمنان مانند وسعت زیاد، موقعیت جغرافیایی، کویری بودن و پراکندگی روستاها، از عوامل کندکننده در اجرای برنامه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است، اما آموزش و پرورش استان با اهتمام ویژه آموزش و رویکرد سوادآموزی را دنبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.