رویداد گردشگری نقش نام با هدف بازدید از جاذبه‌های تاریخی اصفهان که نام مبارک علی (ع) در کتیبه‌ها و تزئینات آن‌ها نقش بسته، در حال برگزاری است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: هنرمندان اصفهانی در ادوار تاریخی گوناگون همواره تلاش کرده‌اند تا به کمک هنر، ارادت خود به امیرالمؤمنین (ع) را نشان دهند و از این‌رو، شاهد نقش بستن نام مبارک علی (ع) در کتیبه‌ها، خط‌نوشته‌ها و تزئینات جاذبه‌های تاریخی و مذهبی اصفهان اعم از مساجد، امامزاده‌ها و تکایا هستیم که به نوبه خود، جاذبه هنری و گردشگری ایجاد کرده است.


علیرضا مساح با بیان اینکه این رویداد تا ۱۶ تیر در اصفهان ادامه دارد افزود: در شهر اصفهان، تعداد این بنا‌های تاریخی که نام مبارک علی (ع) را درون خود جای داده باشند، فراوان است و برای رویداد «نقش نام» که با هدف بازدید از این اماکن برگزار می‌شود، سه بنای تاریخی شامل مسجد جامع عتیق، مسجد جامع عباسی (مسجد امام) و مسجد حکیم انتخاب شده‌اند که نام علی (ع) بیشتر از هر بنای دیگر، به اشکال بسیار متنوع در کتیبه‌ها و تزئینات آن‌ها نقش بسته است.


او گفت: شهروندان و علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد گردشگری «نقش نام» می‌توانند در پایگاه اینترنتی www.shahrvandticket.ir ثبت‌نام و بلیت این رویداد را خریداری کنند تا در نوبت‌های تعیین‌شده، بتوانند به بازدید از این اماکن بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.