بهاره فاضلیراد در خصوص داستان نمایش ترمز اضطراری اظهار کرد: نویسنده این نمایش شادی غفوریان است که متن آن به مناسبت جشنواره رضوی تهیه شده که در تبریز به عنوان منتخب جشنواره کشوری برگزیده شد و یکی از آثار راهیافته به جشنواره تئاتر فجر است.
وی ادامه داد: نمایش ترمز اضطراری روایتگر داستان گروهی از دختران ورزشکار در رشته هندبال است که برای مسابقهای با قطار عازم مشهد هستند، اما در طول سفر متوجه میشوند که کاپیتان گروه ناپدید شده و در ادامه به دنبال کاپیتان خود هستند و ماجراهایی برای این گروه به وجود میآید.
کارگردان نمایش ترمز اضطراری در خصوص شرایط و وضعیت تئاتر بیان کرد: تئاتر همچنان با وضعیت قبل از کرونا فاصله دارد، اما تمام گروه و هنرمندان تلاش میکنند شرایط بهبود یابد و وقفه ۲ سالهای که ایجاد شده است، جبران شود.
فاضلیراد اضافه کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که سالنهای اجرا دوباره میزبان علاقهمندان تئاتر هستند؛ در خصوص نمایش ترمز اضطراری نیز شرایط راضیکننده بوده و در شبهایی که اجرا داشتهایم ظرفیت سالن تکمیل شده است. البته استقبال از دیگر نمایشها مانند ماه گذشته نیست و در این خصوص عواملی، چون شرایط اقتصادی و کیفیت نمایشها تاثیرگذار است.
فاضلیراد با بیان اینکه مخاطبان خود باعث اطلاعرسانی و تبلیغ نمایش میشوند، گفت: تبلیغات نمایش ما بیشتر به صورت مجازی و از طریق گروه و کانالهای شبکههای مجازی و یا توزیع بروشور، تراکت و پوستر است، اما در خصوص نمایش ما بیشترین جذب مخاطب از طریق خود تماشا گران انجام شده است و این تماشاگران هستند که تبلیغ نمایش را انجام میدهند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایش ترمز اضطراری مورد حمایت هیچ یک از ارگانهای مختلف مانند بنیاد امام رضا (ع)، مرکز آفرینشها و حوزه هنری قرار نگرفت، این در صورتی است که ترمز اضطراری اثر برگزیده جشنواره رضوی و منتخب برگزیره فجر است و جایزه کارگردان اول را دارد.
کارگردان نمایش ترمز اضطراری تاکید کرد: ترمز اضطراری اثری است که تمام عوامل آن را بانوان تشکیل دادهاند به عنوان مثال از نویسنده گرفته تا کارگردان، عوامل و بازیگران همگی خانم هستند.
فاضلیراد در خصوص هدف این نمایش خاطرنشان کرد: نمایش ترمز اضطراری با هدف آشنا کردن و آشتی دادن نسل جوان با مفاهیم رضوی و معنوی اجرا میشود و تمام تلاش ما بر این بود که تمام بازیگران به عنوان هنرمندان کار اولی با شور و علاقه به اجرای نمایش رضوی بپردازند.
وی با بیان اینکه بیشترین مخاطب متعلق به نمایشهای کمدی است، گفت: نه تنها در سینما که در تئاتر نیز استقبال از ژانر کمدی بیشتر است. با توجه به شرایط و وضعیت کنونی مخاطبان بیشتر تمایل دارند تا مخاطب نمایشهای مفرح باشند و برای لحظاتی بتوانند سرگرم شوند.
کارگردان نمایش ترمز اضطراری گفت: به عنوان فعال در این حوزه انتظار داشتم نمایش ترمز اضطراری به عنوان یک اثر برگزیده کشوری تحت حمایت قرار گیرد و یا حداقل شرایط برای اجرا بهتر و آسانتر شود.