ستاد مدیریت بحران در شهرستان هیرمند تشکیل جلسه داد

با افزایش ریزگردها و فوق بحرانی شدن وضعیت هوای شمال سیستان وبلوچستان ، ستاد مدیریت بحران در شهرستان هیرمند تشکیل جلسه داد.

 محبی مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان  گفت: هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است که از روز دوشنبه وزش طوفان در منطقه سیستان شدت گرفته است و این روند تا پنجشنبه ادامه دارد.

محبی افزود: طبق آخرین آمار و اطلاعات تعداد 403 نفر بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های حوزه سیستان ناشی از ریزگردها و طوفان روز گذشته به این مراکز مراجعه کرده اند،که تعداد 70 نفر بستری و تعداد 333 نفر هم به صورت سرپایی معالجه و مرخص شده اند. 

وی بیان داشت:به دلیل عدم آورد رودخانه هیرمند و خشک شدن بستر تالاب بین المللی هامون شدت طوفان و ریزگردهای معلق در هوا در این منطقه بیشتر شده است و وضعیت در این منطقه فوق بحرانی شده و مردم واقعا در وضعیت سختی قرار دارند.

محبی اظهار داشت: پرداخت خسارت به کشاورزانی که در سال گذشته نتوانسته اند کشت وکار داشته باشند و خسارت نکشت را داریم پیگیری می کنیم،همچنین بحث بسته های ناتوانی و معیشتی برای مردم این منطقه دارد از طریق استانداری و ستاد مدیریت بحران استان پیگیری می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: اعتبارات جمع آوری شن های روان با کمک نمایندگان دارد پیگیری می شود و همچنین امیدواریم هر چه سریعتر حقابه را بگیریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار