دانشگاه رازی کرمانشاه در تازه‌ترین ارزیابی نظام رتبه‌بندی «لایدن»، رتبه ۲۶ را در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۳ را در بین دانشگاه‌های جامع کسب کرد.

امین زارع سرپرست روابط عمومی دانشگاه رازی گفت : در تازه‌ترین ارزیابی دانشگاه‌های جهان که توسط نظام رتبه‌بندی معتبر لایدن انجام شده است، دانشگاه رازی موفق شده با ۲ پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۲، رتبه ۲۶ در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۳در بین دانشگاه‌های جامع را کسب کند.

امین زارع افزود: در ارزیابی سال قبل، دانشگاه رازی رتبه ۲۸ دربین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۳ را دربین دانشگاه‌های جامع کسب کرده بود.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه رازی گفت: نظام رتبه‌بندی لایدن یکی از نظام‌های رتبه بندی معتبر جهانی است که هرساله دانشگاه‌های جهان را براساس چهار مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در قالب ۲۰ معیار که همگی معیار‌های پژوهشی هستند، مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: دانشگاه رازی رتبه ۱۳ را در شاخص مرجعیت علمی، رتبه ۱۴ را در شاخص دیپلماسی علمی، رتبه ۱۴ در شاخص دسترسی آزاد و رتبه ۱۴ را در شاخص تنوع جنسیتی در بین دانشگاه‌های جامع بدست آورده است.

زارع عنوان کرد: نظام رتبه‌بندی لایدن داده‌های موردنیاز خود را از تولیدات علمی دانشگاه‌ها که در پایگاه استنادی WOS نمایه شده‌اند بدست می‌آورد و در ارزیابی اخیر تولیدات علمی مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.