کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: دمای هوای مناطق مختلف استان از روز شنبه هفته آینده با افزایش محسوسی خواهد یافت و در نقاط گرمسیر به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

حسین سلطانی گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان زنجان صاف است که به تدریج با وزش باد همراه خواهد شد و سرعت آن به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد تا فردا در استان ادامه خواهد یافت، یادآور شد: این شرایط جوی در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک خفیف و آلودگی هوا خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، از هم استانی ها خواست: در مصرف حامل های انرژی به خصوص آب و برق صرفه جویی کنند.

وی، دمای هوای فعلی زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۹ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۹ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۱ درجه، آببر ۲۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۹ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۳۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.