توسعه افقی شهر‌ها ۱۰۰ برابر سرعت ساخت مسکن را افزایش می‌دهد

کارشناس مسکن گفت: توسعه افقی شهر‌ها و ویلایی سازی خود زمینه ساز افزایش سرعت و اجرای پروژه‌ها تا ۱۰۰ برابر می‌شود.

 آقای فرشید ایلاتی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته از اجرا و ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف مشخص شد که سرعت اجرا در توسعه افقی و ساخت واحدهای یک طبقه بسیار بالاتر بوده به طوریکه سرعت ساخت واحدها حدود ۱۰۰ برابر بالاتر شده است.

به گفته کارشناس مسکن،  در دو شهر  طبس و بیرجند دو پروژه مسکونی ۲ هزار واحدی  از آذر ماه سال ۹۹ کلید خورد، اما بعد از گذشت حدود دو سال ۱۵۰۰ واحد مسکونی از ۲ هزار واحدی که به صورت یک طبقه در طبس ساخته شده بود تحویل داده شد و ۲ هزار واحدی که به صورت آپارتمانی و در قالب قراردادهای سه جانبه و انبوه سازی ساخته شده بود، تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

او می گوید:  سرعت اجرای ساخت پروژه ها در مدل های ویلایی و یک طبقه سازی  ۱۰۰ برابر سرعت اجرای پروژه ها در آپارتمان سازی است چراکه واگذاری اراضی به مردم  و ساخت تدریجی واحدها و همچنین کاهش هزینه ها از جمله  نداشتن آسانسور، راه پله خود زمینه ساز صرفه جویی در اجرای پروژه ها می شود.

ایلاتی گفت: اکنون ممانعتی در توسعه افقی شهرها وجود دارد که باید با فرهنگ سازی این موضوع اصلاح شود چراکه اجرای این طرح  خود زمینه ساز کاهش هزینه ها و صرفه جویی در سرعت اجرای پروژه ها می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار