مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

درآمد موقوفات زنجان به ۵۶ میلیارد تومان رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد موقوفات استان سال قبل ۵۶ میلیارد تومان بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۵ درصد رشد داشت.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: استان زنجان دارای ۲ هزارو ۸۰۰ موقوفه است که شامل موقوفات انتفاعی و منفعتی می‎‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد، تکایا، حسینیه و زینبه‌ها نیز جزو موقوفات استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: همچنین اداره ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه که در کل شامل ۳۳ هزار رقبه قابل درآمد است بر عهده بخش‌های مختلف این اداره کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع درآمدهای اوقافی در استان ۵۶ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشت، تصریح کرد: درآمدهای موقوفات طبق قوانین عادی و وقفی همچنین متن وقف نامه‌ها، شرعا و قانونا باید صرف نیات مدنظر واقفین نیک اندیش شود.
وی با بیان اینکه بیش از نصف درآمدهای موقوفات مختلف صرف انجام نیات واقفین می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین نیات واقفین در استان زنجان برای برپایی مراسم عزاداری، پذیرایی و اطعام در مراسمات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که نزدیک ۷۰ درصد نیات موقوفات در این موضوع است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: رتبه‌های بعدی کمک و مساعدت به نیازمندان، ایتام، سادات نیازمند، دانش آموزان و دانشجویان، تامین هزینه مدارس علمیه و طلاب، خرید کتب علمی و سایر امور خیر و نیک نیز ۲۰ درصد نیات را شامل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ درصد نیات نیز متفرقه و شامل تامین هزینه های مسجد و تکیه، خواندن قرآن و نماز برای واقف و سایر موارد خاص است، اضافه کرد: اوقاف حق تغییر نیات واقفین را ندارد و در این زمینه امانتداری کامل انجام می‌شود.

برچسب ها: اوقاف ، امور خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.