مدیر کل توسعه منابع سازمان دارالقرآن کشور مطرح کرد؛

جریان غدیر تکمیل کننده دین است

حجت الاسلام والمسلمین عقدایی گفت: جریان ولایت، کفار را ناامید کرد و روز غدیر باعث شد که آن‌ها بگویند، ولی و امام آمد و جریان ولایت کامل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد عقدایی، مدیر کل توسعه منابع و زیر ساخت‌های سازمان دارالقرآن کشور درمورد تبیین ضرورت و مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر بیان کرد: آن چیزی که راهبر و طریق ماست قرآن کریم است و درواقع، این کتاب آسمانی محل نجات ماست و بیشتر منابع ارتباط غدیر با قرآن در کتاب شیعه وجود ندارند بلکه در کتاب‌های اهل سنت موجود است و اغلب روایات قرآنی غدیر و امامت و ولایت در آن کتاب‌ها وجود دارند و یکی از آیات معروف در روز غدیر، آیه سوم سوره مبارکه مائده است. این سوال مطرح است که چه زمانی اهل کفر از چیزی دست بر می‌دارند؟ زمانی که از آن ناامید شوند. به همین دلیل، جریان ولایت نیز، کفار را ناامید می‌کند و روز غدیر باعث می‌شود که آن‌ها بگویند، ولی و امام آمد و جریان ولایت کامل شد و درواقع، آن‌ها نمی‌توانند مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

مدیر کل توسعه منابع و زیر ساخت‌های سازمان دارالقرآن کشور گفت: ولایت جریانی است که تکمیل کننده همه عالم است و این که متاسفانه، بعضی از افراد اجازه ندادند جریان ولایت در دهه‌های مختلف تبدیل به حاکمیت شود و چیزی که قرار بود در عالم جاری شود را منحرف کردند پیامد‌های منفی زیادی را برای جامعه اسلامی به وجود آورد و باعث شد که امید در دل کفار قرار بگیرد، ولی الحمدلله پس از این همه سال که جریان غدیر به وجود آمد و حاکمیت ولایت بر مردم شکل گرفت با همت آن‌ها و با انقلاب اسلامی دوباره جریان ولایت در عالم جاری شد.

حجت الاسلام عقدایی مطرح کرد: قرآن کریم می‌فرمایند اگر به دامن ولایت چنگ زده شود اهل کفر ناامید می‌شوند و این آیه مختص غدیر بوده است و شیعه و سنی هم گفته اند که این آیه غدیر است. چون این جریان باعث تکمیل دین می‌شود و خداوند متعال هیچ گاه نفرموده اند واجب شدن روزه موجب تکمیل شدن دین شده است بلکه فرموده اند اگر بندگان روزه بگیرند به تقوا نزدیک‌تر می‌شوند و در حقیقت، هیچ کدام از واجبات و نکاتی که پروردگار متعال دستور داده اند باعث تکمیل دین نشده اند، اما آن چیزی که در عالم از همه مهم‌تر است جریان ولایت است تا جایی که پروردگار متعال می‌فرمایند .. الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ... امروز، دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پذیرفتم. 

به گفته او، جریان دین جریان پیامبر اکرم (ص) نیست بلکه جریان ۱۲۴ هزار پیغمبر است. یعنی با آمدن پیامبرانی مثل حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع) و... دین تکمیل نشد چراکه همه آن‌ها امتداد یکدیگر هستند و افرادی اند که یک مقدار از این خط و صراط مستقیم را به نمایش گذاشتند و نورانیت بخشیدند تا مردم ببینند، ولی با آمدن وجود نازنین امیر مومنان حضرت علی (ع) همه این صراط مستقیم کامل شد و به همین دلیل، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: انت صراط المستقیم یا علی.

مدیر کل توسعه منابع و زیر ساخت‌های سازمان دارالقرآن کشور ادامه داد: حضرت علی (ع) نماد جریان ولایت است و پروردگار متعال می‌فرمایند با آمدن امیر مومنان (ع) نعمت بر شما تمام شد. یعنی هر آن چه خداوند متعال می‌خواهند که به اهل عالم بدهند از طریق جریان ولایت است تا جایی که اگر بندگان می‌خواهند خداوند متعال نعمت را برای آن‌ها تکمیل کنند باید این موضوع در جریان ولایت انجام بگیرد و این وعده پروردگار الهی و عین آیات قرآن است و روایت هم نیست و خداوند متعال با وجود همه اتفاقاتی که در طول تاریخ رخ داده است و مصائبی که پیامبران کشیده اند و با همه تلاش‌هایی که انبیاء الهی داشته اند و وقتی امیر مومنان (ع) به عنوان، ولی خداوند مهربان روی زمین انتخاب شدند پروردگار متعال فرمودند: از این دین راضی شدم.

او افزود: وجود نازنین امام باقر (ع) فرمودند که ولایت آخرین فریضه الهی است. چون جریان تکمیل کننده دین است. بنابراین، اگر بتوان به جریان ولایت چنگ زد بسیار خوب است. چون در عالم دو قطب حزب الله و حزب شیطان داریم که سردمدار حزب شیطان، ابلیس است، ولی حزب الله سردمداری، چون ولی خدا در هر عصر و زمانی را دارد. اگر جریان و جامعه به سمت، ولی خدا برود ثمره اش وعده خداست و نعمت بر مردم تکمیل و تمام می‌شود، اما اگر جریان به سمت شیطان برود و کفار غلبه کنند آن‌ها از ناامیدی خوشحال می‌شوند و این موضوع به ضرر جریان ماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۱:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
السلام علیک یا حضرت رسول الله ص و السلام علیک یا حضرت امام علی علیه السلام و السلام علیک یا حضرت بقیه الله الاعظم عج لبیک یا رسول الله ص بیعت کردیم به وصیت و نصیحت شما با قرآن کریم و اهل البیت پاک معصومین گرانقدر شما و با حضرت امام امیرالمومنین نایب بر حق شما پس از ۱۴۰۰ سال از واقعه خوش یوم اکمل الدین در مکان غدیرخم در ایران اسلامی عزیزمان تجدید بیعت می کنیم در این روز بسیار گرامی بزرگ لبیک یا امام علی علیه السلام مددی بیعت کردیم با شما تا زمانی که بر روی کره زمین زنده هستیم و بیعت کردیم با ولایت امامت و نایب بر حق ایشان در زمان غیبت و بیعت کردیم با حضرت بقیه الله الاعظم عج عید سعید یوم الله الاکبر روز غدیر خم بر جمیع محبین شیعیان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک باد و تبریک تهنیت خدمت جمیع شیعیان محبین ایشان عرض می کنیم . اللهم عجل لولیک فرج . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار