حضور ۱۴۰۰ دهیار فارس در کارگاه آموزشی فرهنگ علوی

مدیر کل دفتر امور روستایی استان با اشاره به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی توسعه و فرهنگ علوی به میزبانی شیراز گفت: در این کارگاه آموزشی یک هزار و ۴۰۰ دهیار این استان حضور یافتند.

حامد رستمی گفت: این کارگاه آموزشی ویژه دهیاران و بخشداران برای نخستین بار در کشور با رویکرد نشر مفاهیم و ارزش‌های حکومت داری از سیره امیرالمؤمنین (ع) طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در شیراز برگزار شد.

او گفت: حجت الاسلام والمسلیمن کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی مسئول موسسه تحقیقاتی حضرت، ولی عصر (عج) و دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس از میهمانان برجسته این کارگاه آموزشی بودند.

رستمی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ دهیار استان فارس، یک هزار و ۴۰۰ دهیار در این کارگاه آموزشی حضور داشتند که در پایان ۳۷ دهیار نمونه این استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

او با بیان اینکه سه درصد اعتبارات جاری دهیاری‌ها باید در حوزه فرهنگ روستا‌ها هزینه شود گفت: در این کارگاه آموزشی فرم‌هایی در اختیار دهیاران قرار گرفت تا نقاط قوت، نقاط ضعف، ظرفیت‌ها و پتناسیل‌ها و کمبود‌های روستا‌ها را معرفی کنند تا بر اساس آمار و اطلاعاتی که از این طریق کسب می‌شود اقدامات اجرایی و عملیاتی در حوزه فرهنگی در روستا‌ها را با همکاری بنیاد مسکن استان آغاز کنیم.

رستمی گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در روستا‌ها توسعه فرهنگی است که باید نسبت به تقویت این حوزه اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۸ ۱۶ تير ۱۴۰۲
کاش اشاره می فرمودید که این مراسم در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد و عوامل اجرایی دانشگاه برای اجرای مطلوب این مراسم زحمات بسیاری کشیده اند تشکر پیشکش
آخرین اخبار