همایش هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی در قم

نخستین همایش هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی با حضور مسئولان هیئت‌های مهاجرین در قم برگزار شد.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استانداری در همایش هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی با اشاره به لزوم ثبت رسمی هیئت‌ها گفت: بمنظور خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر هیئت‌های مذهبی و موکب‌های پذیرایی مهاجرین نیاز است که مسئولان هیئت‌ها هر چه سریع‌تر و تا پیش از ماه محرم نسبت به ثبت رسمی هیات و معرفی ۸ نفر از متولیان به اداره کل اتباع و امور مهاجرین مراجعه کنند.

 علی اکبر زارعی در ادامه به جایگاه مهاجرین در ایران اسلامی پرداخت و گفت: دشمنان با فشار‌های اقتصادی و ایجاد تحریم‌ها از یکطرف و ایجاد دوگانگی‌های کاذب به دنبال دورکردن و لطمه زدن به روابط حسنه بین ایرانیان و مهاجرین هستند. 

وی با اشاره به حضور ۵ تا ۸ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت: کشور‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند با ورود اتباع به کشورشان به بدترین شکل ممکن رفتار می‌کنند، اما ایران را به کم کاری در امور مهاجران متهم می‌کنند. 

وی از تحصیل ۸۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در کشور خبر داد و گفت: سالانه حدود ۱۰ دلار از طرف کمیساریای سازمان ملل برای هر مهاجر به کشور پرداخت می‌شود در صورتی که برای هر مهاجر سالانه بیش از ۵۰۰ دلار هزینه می‌شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سجادی مدرس حوزه علمیه نیز در این همایش با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: در ماه محرم نباید صرفا به عزاداری‌ها اکتفا شود و اهداف اباعبدالله و راه و مکتب حسینی به درستی به جوانان منتقل شود. 

وی گفت: هیئت‌های مذهبی باید بایکدیگر همکاری و هم افزایی کنند تا مجالس روضه امام حسین علیه السلام با شکوه هرچه بیشتری برگزار شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سجادی معرفت افزایی را اصلی‌ترین وظیفه هیات‌های مذهبی عنوان کرد و گفت: هیئت‌ها باید آگاهانه و هوشیارانه برای اهل بیت علیهم السلام فعالیت کنند تا معاندان و مقرضان نتوانند از این فعالیت‌ها سو استفاده کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.