نقش ۵۷ درصدی عوامل انسانی در بروز تصادفات کردستان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان گفت: عامل انسانی دلیل ۵۷ درصد از تصادفات رانندگی در کردستان است.

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان پنج عامل دخیل در تصادفات را عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه، عامل کنترلی و محیطی عنوان کرد.

بیژن گل محمدی بیان کرد: در ۵۷ درصد از تصادفات رانندگی عامل انسانی، ۳ درصد عامل راه و ۲ درصد عامل وسایل نقلیه نقش دارند و به همین دلیل عامل انسانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم.

او خاطر نشان کرد: طرح انسجام آموزش و فرهنگ سازی ایمنی راه‌ها تدوین و در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در خردادماه ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان افزود: در این طرح چشم انداز گروه‌های هدف را بررسی کردیم، گروه‌های سنی ۳ تا ۱۶ سال و گروه‌های بالای ۱۷ سال که بصورت کوتاه و بلند مدت به اقتضای سنی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

 گل محمدی با تاکید بر اینکه باید به این اصل اعتقاد داشته باشیم که آموزش نوعی سرمایه گذاری است و خود انسان در بین این عوامل هوشمندترین عامل است، گفت: گروه‌های عابرین پیاده، سرنشینان، رانندگان و کارکنان گروه‌های هدف هستند که آموزش‌های آن‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود. رئیس اداره ایمنی و ترافیک کردستان با اشاره به طرح پویش راه گفت: پویش (من سفیر ایمنی راه‌ها هستم) نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.