اشتغال پایدار ۲۹۰ زندانی پس از آزادی

۲۹۰ زندانی خراسان جنوبی پس از آزادی، با تسهیلات مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان، صاحب شغل پایدار شده اند.

 

عبدی مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: به هر یک از این زندانیان پس از آزادی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا شده تا برای خود شغل پایدار ایجاد کنند که از برگشت آن‌ها به جرائم سابق جلوگیری شود.

او افزود: بیشترین شغل‌های ایجاد شده برای زندانیان در رشته‌های خیاطی، دامپروری، اشتغال در گلخانه، معرق کاری و چرم دوزی است که پس از آزادی نیز در این رشته‌ها به کسب درآمد می‌پردازند.

عبدی همچنین به افزایش ۲۲ درصدی اشتغال و افزایش ۱۰ درصدی حرفه آموزی در زندان‌های استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: پارسال در مجموع برای ۳ هزار و ۱۵۹ نفر در زندان‌های استان زمینه اشتغال و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی همچنین صدور کارت صنعتگری برای ۷۲ زندانی، راه اندازی کارگاه حوله بافی در اندرزگاه زنان، کارگاه ریسندگی در بازداشتگاه عمومی، کارگاه قالی باقی و کارگاه رشته بری را از دیگر اقدامات در حوزه اشتغال برشمرد.

او از کسب رتبه برتر خراسان جنوبی در حوزه اشتغال زندان‌های استان در کشور در پارسال خبر داد و عنوان کرد: در این رتبه بندی جذب ۵۰ درصدی تسهیلات کارافرینی برای زندانیان، افزایش ۳۵ درصدی دستمزد پرداختی و پوشش ۳۶ درصدی اشتغال نسبت به جامعه هدف را شاهد بوده ایم.

عبدی اظهار کرد: هم اکنون ۴۳۰ زندانی استان نیز در کارگاه‌های بیرون از زندان مشغول به کار هستند که با نگاه ویژه دستگاه قضایی، این تعداد هم اکنون هم دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و هم برای خانواده‌های خودشان ماهیانه درآمدی پایدار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار