ذخیره سازی ۱۲۳ هزار تن گندم در قزوین

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی قزوین گفت: ۱۲۳ هزار تن گندم در استان از کشاورزان در طرح خرید تضمینی دریافت و در سیلو‌های استان ذخیره سازی شد.

عباس رحمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی قزوین گفت: گندم‌های یاد شده در یک سیلوی دولتی (تاکستان) و سیلو‌های بخش خصوصی و کارخانجات آرد در مناطق مختلف استان قزوین ذخیره سازی و انبار شده است.

این مسوول همچنین گفت: میزان مصرف سالیانه گندم در قزوین حدود ۱۲۰ هزار تن در سال است که با توجه به اینکه کار برداشت این محصول و تحویل آن ادامه دارد، مانند سال گذشته شاهد ذخیره سازی گندم بیش از نیاز سالانه مردم استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم همچنان با استقبال خوب کشاورزان استان برای تحویل این محصول استراتژیک مواجه باشیم.

رحمانی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان قزوین با معرفی اسناد و مدارک محموله‌های دریافتی و ذخیره سازی شده پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین، گفت: این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ و در روز‌های تعطیل آماده دریافت محصول کشاورزان هستند.

 سطح زیر کشت گندم دیم در مزارع استان قزوین طی سال زراعی جاری ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ هکتار و گندم آبی نیز ۴۹ هزار و ۷۰۱ هکتار است.

پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی یادآور شد: قیمت هرکیلو گندم در طرح خرید تضمینی امسال از سوی دولت ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار