آثار نمایشی با موضوع مفاخر مورد حمایت جدی است

مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در کل استان‌ها برنامه‌های آموزشی تابستانی را با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردیم تا استعدادیابی را در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر شاهد باشیم.

کاظم نظری گفت: ما در کل استان‌ها برنامه‌های آموزشی تابستانی را با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردیم تا استعدادیابی را در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر شاهد باشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: این برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های انتقال یافته‌های جدید در حوزه تئاتر تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت که انتظار می‌رود خروجی آن انتشار نمایشنامه‌ها و تولید آثار نمایشی فاخر در استان‌ها باشد.

به گفته او، استان اردبیل از استان‌های با قدمت و تاریخچه کهن در عرصه هنر نمایشی است و به عنوان ششمین استان کشور امروز شاهد راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر فرهنگی در این استان بودیم.

نظری افزود: گروه‌های نمایشی به صورت حرفه‌ای می‌توانند با موضوع و محوریت مفاخر تولید آثار نمایشی و تئاتر داشته باشند که این آثار نه تنها در استان بلکه در تهران نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.

او در ادامه گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در قالب هنرهای نمایشی جوانان و استعدادهای ناب را معرفی کرده و برای تقویت آینده این هنر گام‌های مؤثری را برداریم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره «تئاتر عروسکی» در تهران با حضور گروه‌های متعدد از شهرستان‌ها خبر داد و افزود: از همین استان اردبیل گروه نمایشی «تکم‌گردانی» اجرای برنامه دارند که روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از این آثار دیدن می‌کنند.

او می گوید: در تئاتر شهر تهران با اجرای برنامه از سوی «عاشیقلار» روزی ۲ هزار نفر مخاطب از این برنامه‌ها استقبال می‌کنند که این نشان‌دهنده غنای هنر نمایشی استان اردبیل است.

نظری تأثیرگذاری هنرمندان و هنرهای نمایشی را در تقویت بازار اقتصادی و ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزا یادآور شد و گفت: قطعاً هنر نمایش می‌تواند به عنوان زیرساخت مناسب تحول و توسعه اقتصادی در جامعه نقش‌آفرینی کرده و فرصت کارآفرینی و افزایش توان اقتصادی را مهیا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.