معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

مقدمات ثبت جهانی اسب کُرد باید فراهم شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لازمه ثبت جهانی اسب کُرد را انجام مقدمات آن عنوان کرد و گفت : برگزاری چند دوره جشنواره بین المللی اسب کُرد در تدوین و سرعت بخشیدن به پرونده ثبت جهانی آن موثر خواهد بود.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه امروز (۱۵ تیر) در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اسب کُرد با بیان اینکه سالانه رویداد‌های متنوعی در حوزه گردشگری برگزاری می‌شود، گفت : سال گذشته حدود ۱۷۰۰ رویداد گردشگری در کشور برگزار شد و در تابستان امسال هم حدود ۳۰۰ رویداد متنوع در موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

وی یکی از این رویداد‌ها را جشنواره بین المللی اسب کرد در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: آیین پرورش اسب کُرد در سال گذشته به ثبت ملی رسید و ثبت جهانی آن در دستور کار مسئولین استان کرمانشاه قرار گرفته است.

معاون وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: یکی از پیش نیاز‌های ثبت جهانی اسب کرد مطرح کردن آن در سطح بین المللی و مشارکت کشور‌های دیگر برای تدوین پرونده آن است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی اسب کُرد در کرمانشاه در این راستا در حال انجام است، افزود: ضروری است در جهت ثبت جهانی پرونده اسب کرد، این رویداد چند دوره برگزار شود تا مقدمات و مستندات لازم برای آن فراهم گردد.

شالبافیان اعلام کرد: استان کرمانشاه می‌تواند از ظرفیت این رویداد برای توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه استفاده کند که تقویت گردشگری به سایر حوزه‌های استان هم کمک خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.