ثبت حد نصاب جدید مصرف برق در خوزستان

میزان مصرف برق در خوزستان به بیش از هشت هزار و ۶۸۰ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف شبکه برق به هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات رسید که یک رکورد جدید مصرف در شبکه برق خوزستان است. 

محمود دشت بزرگ می گوید: این میزان از مصرف در دمای ۵۰ درجه به وقوع پیوسته است، مصرف هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات نسبت به مصرف هشت هزار و ۸۷ مگاوات سال قبل، ۹.۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او گفت: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱ در ۱۸ مرداد و در دمای ۵۴ درجه با مصرف هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات رخ داده که با ثبت مصرف جدید، یک ماه زودتر از موعد و در درجه دمایی کمتر به وقوع پیوسته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان می‌گوید: ثبت رکورد جدید مصرف در شبکه برق خوزستان در یک روز تعطیل (جمعه ۱۶ تیرماه) اتفاق افتاده است، این میزان از مصرف در حالی به ثبت رسیده که ادارات و سازمان‌ها تعطیل بوده و میزان بار مصرفی آن‌ها در شبکه وجود نداشته است.

دشت بزرگ گفت: ۸۳ درصد از مصرف شبکه برق خوزستان مربوط به بخش خانگی به ویژه بار سرمایشی است و ثبت یک رکورد جدید مصرف در روز تعطیل نشان می‌دهد که بخش خانگی بیشترین اثرگذاری را در مدیریت مصرف و پایداری شبکه برق خواهد داشت.

به گفته او اگر مدیریت مصرف برق در بخش خانگی صورت نگیرد ثبت رکورد‌های جدید مصرف و ورود به کانال مصرف ۹ هزار مگاوات دور از انتظار نیست که می‌تواند باعث پرباری و آسیب به تجهیزات شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از مردم درخواست می‌شود با خاموش کردن وسایل غیر ضروری به ویژه کاهش بار سرمایشی در ساعت‌های پیک مصرف، در مدیریت شبکه برق مشارکت فعال داشته باشند.

برچسب ها: مصرف برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.