قطارهای حومه ای که در چند ماه اخیر با مشکل روبرو شده اند، اکنون به دلیل خارج شدن تعدادی از این قطارها مسافران شهرهای حومه ای با کمبود واگن مواجه شده اند.

  طبق بررسی های صور ت گرفته و گزارش های اعلامی مردم در چند ماه گذشته تعداد ناوگان و قطارهای حومه ای در مسیرهای پر تردد کاهش بسیار  زیادی پیدا کرده و خرابی های این قطارهای حومه ای خود باعث شده که مدیرعامل شرکت راه آهن با توجه به خرابی لوکوموتیوها و قطارهای حومه ای اواسط خرداد ماه  اعلام کرده بود توجه به مشکلات پیش آمده برای مردم در قطارهای حومه ای شرکت رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی، با تصمیم راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از این قطارها جهت انجام تعمیرات لازم تا اطلاع ثانوی از سیر خارج شدند.

 پس از ایجاد مشکلات مختلف بویژه مشکل تهویه و نقص فنی قطارهای حومه ای شرکت رجا که باعث ایجاد تاخیر در حرکت این قطارها و نارضایتی مردم شده بود، شرکت راه آهن تعدادی از این قطارها را جهت انجام تعمیرات لازم تا اطلاع ثانوی از سیر خارج  کرده  و از شرکت مالک خواست هرچه سریعتر نسبت به انجام تعمیرات لازم روی این قطارها اقدام کند.
 
همچنین با تدابیر انجام شده جهت استفاده از قطارهای موجود در ساعات اوج تقاضا و نیز جایگزین کردن برخی قطارها با قطارهای با کیفیت تر، امیدواریم که رفاه مناسب جهت اسفاده هموطنان جهت سفر با قطارهای حومه ای در سطح استان تهران فراهم شود.

در چند  ماه گذشته شکایت ها و گلایه مندی ها از خدمات ارائه  شده به مرور افزایش یافته و در برخی از از این قطارها سیستم تهویه به دلایل مختلفی از کار افتاده در زمستان سرما و در تابستان گرما امان مردم را بریده است ! حتی گلایه های مردمی در قالب استشهادیه و شکایت های مکرر استاندار تهران را مجبور کرد در یک مسیر از قطار تهران گرمسار استفاده کند و از نزدیک شاهد مشکلات باشد، استاندار بعد از این بازدید دستور رفع مشکلات را داد اما حالا برنامه ای که امروز ١۵ تیرماه ١۴٠٢ منتشر شده حاکی از کاهش عجیب قطارها در خط تهران_هشتگرد_قزوین و تهران_گرمسار دارد.

در گفتگویی که با برخی افراد در این حوزه  داشتیم، اعلام شد که برخی از قطعات به دلایل تحریم ،نبود منابع مالی کافی راه آهن برای اورهال کردن قطارها و نبود نظارت و مدیریت کافی را از دلایل این اتفاقات عنوان می کردند. گفتنی است طبق بررسی های به عمل آمده یارانه پرداختی دولت به هر مسافر در این قطارها حدود سه برابر هزینه ای است که هر مسافر برای خرید بلیت پرداخت می کند.

 یک خدمت بهتر از ارائه دادن نامنظم آن است، امید می رود دولت و راه آهن جمهوری اسلامی ایران سريعتر مشکلات موجود را حل کنند که البته امروز هم اعلام شد که  بخشی از این مشکلات و نواقص در حوزه قطارهای حومه ای برطرف شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار