پیشرفت ۸۰ درصدی استخر‌های معیشتی طولش و بلیل در خلخال

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پیشرفت ۸۰ درصدی استخر‌های معیشتی بلیل و طولش خبر داد.

شهروز ملاطفی نیا با اشاره به روند احداث سدهای معیشتی در استان اردبیل گفت: در جریان سفر استانی رئیس جمهور به اردبیل در پاییز۱۴۰۰ حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه های سدهای معیشتی استان اردبیل اختصاص یافت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: از این مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال محقق شد که با استفاده از این منابع عملیات اجرایی ۹ استخر شروع شد و پارسال احداث هفت سد به مرحله بهره برداری رسید.

به گفته او، در حال حاضر دو سد معیشتی بلیل و طولش در شهرستان خلخال هم در دست اجرا هستند که این دو پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شهریورماه امسال به بهره برداری خواهند رسید.

ملاطفی نیا گفت: در صورت تحقق بقیه منابع مصوب سفر رئیس جمهور به استان اردبیل سه سد معیشتی گورانسراب، سواره و کرندق آغاز خواهد شکه از این تعداد قرارداد احداث استخر معیشتی گورانسراب منعقد شده و قرارداد دو پروژه دیگر هم در مرحله برگزاری مناقصه است.

او همچنین می گوید: احداث شبکه پایاب سد خدا آفرین در فضایی به مساحد ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار هم از محل منابع صندوق توسعه ملی در دست اجراست.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کل اراضی موجود در شبکه آبهای مرزی استان ۴۲ هزار هکتار است که از این میزان تاکنون ۱۰ هزار هکتار به بهره برداری رسیده است.

ملاطفی نیا با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی احداث شبکه‌های درجه سه و چهار و بین مزارع را بر عهده دارد، می گوید : در صورت تامین منابع و آب تکمیل این شبکه دو سال زمان لازم دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.