هاشمی با اشاره به سطح بالای سواد در استان سمنان گفت: فقط یک‌وهفت دهم درصد از جمعیت استان بیسواد محسوب می‌شوند.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۹۸ و سه دهم درصد مردم استان سمنان از نعمت سواد بهره‌مندند که این میزان از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

وی با قدردانی از اقدامات در حوزه برگزاری امتحانات در استان که با بسیج همه امکانات استان انجام شد، تاکید کرد: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت ایام تابستان در استان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، به صورت ویژه مدنظر باشد و دستگاه‌های اجرایی امکانات در اختیار خود را برای این مساله بکار گیرند.

استاندار سمنان با بیان اینکه فقط یک‌وهفت دهم درصد مردم استان از نعمت سواد محروم هستند، بیان کرد که در بحث سواد آموزش و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان همچون گذشته اقدامات با جدیت دنبال شود.

وی ابراز کرد: تولید محتوا در حوزه سوادآموزی برای افراد بی‌سواد توسط آموزش و پرورش تولید و از طریق رسانه‌ها برای جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود.

وی اظهارامیدواری کرد: برای اینکه همانند سایر حوزه‌ها که استان در سطح کشور پیشرو و سرآمد است، جشن بی‌سوادی در سمنان به صورت نمونه در کشور برگزار شود.

استاندار سمنان یادآور شد: منابع درآمدی اصلی آموزش و پرورش از محل سه درصد شهرداری ها، نیاز است تا به صورت تخصصی پیگیری و بررسی و در راستای پیشبرد اهداف و اقدامات آمورش و پرورش جذب شود.

استان سمنان ١٣٢ هزار دانش‌آموز در بیش از یکهزار واحد آمورشی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار