با فعالیت سامانه فصلی طی امروز در برخی نقاط استان هرمزگان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز با تاثیر سامانه فصلی در استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می‌شود. طی روز جاری دریای عمان و تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد بود.

بیشینه سرعت باد در این مناطق گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی اجتناب شود و تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت بپذیرد.

امروز در سواحل و جزایر خلیج فارس طی ساعات ابتدایی صبح، مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه و سه شنبه طی ساعات صبح تا ظهر در این مناطق دریایی نیز افزایش باد جنوب شرقی و متلاطم شدن دریا پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی افزایش موقتی سرعت باد و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود. با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه بشاگرد توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

 ناپایداری‌های جوی و دریایی به تناوب تا اواسط هفته پیش بینی می‌شود.

از نظر دمایی از دوشنبه ۱۹ تیرماه کاهش نسبی دمای بیشینه در استان مورد انتظار است.

 پیش آگاهی جوی: اواخر هفته با تشدید باد ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در مناطق شرقی استان احتمال افزایش باد، گردوغبار و کاهش کیفیت هوا و در غالب نقاط استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.